Hästortoped?

R

rabarber2

Ska ev ta hit en ortoped för att gå igenom min häst, när han ändå kollar på några andra hästar. Han använder sig även av akupunktur. Någon som har ngn erfarenheter av ortopeder?

Är inget fel på min häst, men eftersom han har utvecklats väldigt mkt och snabbt de senaste månaderna och skaffat sig nya muskler kan man ju tänka sig att det blivit lite stumt här och var.

Tror det skulle gå på ca 500 kr.. Å då är vi några stycken som delar på reskostnaden

Så vad har ni för erfarenheter?

Sv: Hästortoped?

rabarber2 skrev:
Ska ev ta hit en ortoped för att gå igenom min häst, när han ändå kollar på några andra hästar. Han använder sig även av akupunktur. Någon som har ngn erfarenheter av ortopeder?

Är inget fel på min häst, men eftersom han har utvecklats väldigt mkt och snabbt de senaste månaderna och skaffat sig nya muskler kan man ju tänka sig att det blivit lite stumt här och var.

Tror det skulle gå på ca 500 kr.. Å då är vi några stycken som delar på reskostnaden

Så vad har ni för erfarenheter?

Akupunktur har jag haft en ET som gjorde på min förra häst och det funkade jätte bra...han hade låsningar lite överallt som akupunkturen lösgjorde ganska snabbt! På 2 behandligar var han som ny!=)

Men har ingen erfarenhet av ortoped, tyvärr. Tycker att 500låter som ett vettigt pris. Betalar 600 till min ET och det tycker jag oxså är skäligt då hon håller på tills hon gått igeonom hela hästen och det kan ta 1,5timme ibland 2.

Ortopeder är ju läkare som är experter på leder men brukar såvitt jag vet mest ha hand om ledskador som behöver opereras. Tycker att det låter märkligt att denna person skulle göra hembesök och undrar vad han/hon ska göra med hästarna :confused:

Berätta gärna mer.

Mina hästar har fått akupunktur 2 ggr av en ET.
Det märktes skillnad direkt, valacken tog i mer med bakbenen och stoet slutade rotera höger bak när hon gick utan började lyfta det istället. sen har hon blivit mkt mjukare överlag, speciellt i ryggen där hon annars var spänd.

Liknande trådar

Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
1 236
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 905
Senast: Fiorano
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 151
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 930
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV