Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Håller med dig. Själv har jag många gånger skött mina hästar i klänning och läppstift, men med joddisar med stålhätta på fötterna. Enda jobbiga är att hästhåret fastnar i läppstiftet
Din tididgare klädstil tyder på ganska stor oerfarenhet och din "dissning" av dina stallkamraters kompetens och åsikter tyder på ett stort ego.
Dvs Vet du vad du inte ens varför du ska ha vissa kläder så verkar det otroligt oerfaret.
Är du ett curlingbarn ?
Din tididgare klädstil tyder på ganska stor oerfarenhet och din "dissning" av dina stallkamraters kompetens och åsikter tyder på ett stort ego.
Alltså verkar det som om du äntligen har börjat lyssna på någon annan än dig själv. Fortsätt så så kanske du lär dig något .
Går man i skogen utan långbyxor kan man väl få infektioner oxå ??
Det är väl därför orienterarna har långa byxor och långärmat.
Dvs Vet du vad du inte ens varför du ska ha vissa kläder så verkar det otroligt oerfaret.
Är du ett curlingbarn ?
Jag hoppas verkligen att du vaccinerat dig mot stelkramp , för hunden på bilden ser ut att ha vassa klor och det kan ge svåra infektioner ......
Du borde verkligen veta bättre än att vistas runt farliga djur i annat än långärmat!
(Ja, jag är ironisk. Ni behöver inte fundera)
Kläder som används i "arbetsyfte" ser ofta ut på ett visst sätt pga av olika orsaker. När man åker skidor har man typ "termobyxor" och täckjacka som täcker midjan pga att det är praktiskt, man vill inte få in snö i midjan och man vill inte bli kall och våt om man är ute i backen en hel dag. Detta lär man sig med erfarenhet och förmodligen försöker dina föräldrar att få in detta i din skalle mha olika regelringar.
När jag var liten red jag i gummistövlar och jeans. Av jeans får man skavsår och i högstadiet när jag fick mina första riktiga ridstövlar... Vilken grej... kommer fortfarande ihåg lyftet. Mjukisbyxor har oxå sömmar på insidan så rider du mycket så kommer du att få ridsår, inevitable. Jag använder ridhandskar för minnet av skavsår och ringar som man inte kunde användas.
Alltså verkar det som om du äntligen har börjat lyssna på någon annan än dig själv. Fortsätt så så kanske du lär dig något .
Förresten nu fortsätter katastroftanten, gå i stallet med lågklackat och shorts du riskerar sår och i stallet är det inte rent så riskerar du blodförgiftning om du får ett sår. Men ska man bara klappa hästen och inte mocka etc Går man i skogen utan långbyxor kan man väl få infektioner oxå ??
Det är väl därför orienterarna har långa byxor och långärmat.
Är du ett curlingbarn ?
Man fick använda sitt eget huvud, men om man bad om hjälp var ingen sen att rycka in! Tänk om ridsportskulturen var lika peppande!
Hahaha... jag vet inte ens vart jag ska börja! Kan väl börja med att visa en bild på Curlingbarnet (som flyttade hemifrån vid 16 års ålder) som just har kommit i mål efter nio timmars orientering (multisport) år 2009. Utan varken långärmat eller långbyxor. Fick varken sår eller infektioner.
Jag lärde mig anpassa kläderna efter behov och miljö. Det fungerade alldeles utmärkt. Tills jag började ägna mig åt ridsport...
Inte en endaste deltagare gav mig några oombedda råd och tips inom denna gren heller. Man fick använda sitt eget huvud, men om man bad om hjälp var ingen sen att rycka in! Tänk om ridsportskulturen var lika peppande!
Jag tror nog att ni säkert har upplevt det! Men att dra hela ridsporten över samma kam bara för att man råkat ut för ett par enstaka skitstövlar, det tycker jag är rätt magstarkt..
Och dubbelmoral blir det när man i första andetaget klagar på att det är fel att snacka skit för att i nästa andetag spy galla över sina idioter till stallkamrater och idiotiska fb-vänner på ett öppet forum.. TS har inte direkt gjort sig anonym, bara ett par klick på google så kan man lätt hitta info om det mesta.. Och det är INTE OK anser jag, då är man precis lika rutten som de man klagar på..
Av TS inlägg i denna tråd så tycker jag iaf mig ana ett uns av självgodhet och "lite bättre än andra"-anda som mycket väl kan skapa den situation TS hamnat i IRL...
Jag tror det är viktigt att alltid ha i åtanke att det man skriver kommer att tolkas vitt skilt av läsarna. Hade jag varit stallkamrat med dig så hade jag faktiskt tagit illa upp av dina inlägg i denna tråd. Även om jag varit en stallkamrat med låg profil som aldrig gett dig råd och tips..
Om jag startar en likadan tråd på funbeat.se "simmare som inte uppför sig" kan jag lova att det kommer att bli en likadan diskussion som här
Har simtränat i 1 1/2 år och aldrig kommit "i kläm" med en medsimmare.
Jag ser tvärtom att det verkar vara flera i denna tråd som varit med om det.Dom flesta i tråden har ju aldrig varit med om att det är så otroligt många som hela tiden ger tips och råd och lägger sig i.