Sv: Hästmänniskor som inte uppför sig
Som sagt, alla är vi olika, JAG tycker inte att det är schysst att snacka av sig om fel som andra gör (och det måste betraktas som ett fel att låta sin häst bli för fet, som var exemplet) med en tredje part. Helt ärligt så gör jag inte så heller, tycker såna samtal är helt ointressanta och att de inte gynnar nån part. Jag kan absolut tycka att någon rider kasst eller använder knäpp utrustning, däremot tar jag inte upp det med andra - ser ingen som helst poäng i det.
Men återigen, alla kanske inte tycker att det är nåt fel i sånt prat och då är det väl lugnt, men JAG vill inte vara en del av det.
Varför måste man säga det? Får man verkligen inte nämna någonting om någon annan person nångång? Prata av sig om saker och ting med någon? Tycker jag är galet. Jag ser det inte som att det är en hemlighet att jag tycker många hästar är feta, bara det att jag ser ingen vits med att prata med ägaren om det för det är känsligt. Ibland kommer saker och ting på tal när man pratar med folk i stallet, hästar dyker upp i samtalsämnet, människor dyker upp.
Alla vill ju visa sig som så himla goda hela tiden och allt är alltid frid och fröjd, pratar aldrig eller nämner ens någons namn om personen inte är med osv. Det är skitsnack tror jag, jag tror alla pratar om någon annan någongång och tycker till om ridsättet eller hanteringen eller om hästen. Det betyder inte att det är skitsnack.
Som sagt, alla är vi olika, JAG tycker inte att det är schysst att snacka av sig om fel som andra gör (och det måste betraktas som ett fel att låta sin häst bli för fet, som var exemplet) med en tredje part. Helt ärligt så gör jag inte så heller, tycker såna samtal är helt ointressanta och att de inte gynnar nån part. Jag kan absolut tycka att någon rider kasst eller använder knäpp utrustning, däremot tar jag inte upp det med andra - ser ingen som helst poäng i det.
Men återigen, alla kanske inte tycker att det är nåt fel i sånt prat och då är det väl lugnt, men JAG vill inte vara en del av det.