Sv: Hästmannens sista strid
Kl
Jag tycker inte heller att det är konstigt att han blivit av med sina hästar.
Vägrar man att följa nutidens djurhållning, som jag förväntar mig i alla fall ska förbättras hela tiden ska man inte ha djur. Att skylla på att det är ok att leva som förr är inte acceptabelt då man förr kanske inte hade något val, eller inte visste bättre men det gör vi faktiskt idag.
Likaså ska ingen undkomma den lagstiftning vi har idag och får man påpekningar över dessa så måste man åtgärda det snarast eller så får man ta att man blir av med djuren ifall man "vägrar".
Jag anser att de lagar vi har över djurhållningen idag är något som de allra flesta anser är vettigt, det är inte så att de är utformade bara för att omöjliggöra att ha djur precis, utan de är till för djurens skull och förhoppningsvis får vi bara bättre och bättre lagar med tiden.
Även om det kanske är hårt, så måste vi värna om det bättre djurskyddet vi har än många många länder fortfarande och där räknas även centimeterfallen in för att det är lagar det också i ett större sammanhang mot bra djurhållning..Vi vill inte backa tiden!! Och framförallt vill vi inte att man ska få ha djur precis hur som helst.