vildros

Trådstartare
Jag ska skriva en uppsats i juridik om hastars valfard i UK och Sverige, och maste snart lamna in en outline av amnet samt en forsta kallforteckning.
Sa, finns det nagon som har lite koll pa amnet och vet vilka lagar som reglerar hasthallning etc i Sverige?

Alla ideeer och synpunkter pa amnet mottages tacksamt; an sa lange ar det valdigt oppet sa jag vet inte riktigt vilken vinkling jag ska ha pa det. Sa ar det nagot ni tycker ar av sarskild vikt far ni hemskt garna dela med er av det :)

Tack pa forhand,
Sanna

Sv: Hastlagar

Jag ska skriva en uppsats i juridik om hastars valfard i UK och Sverige, och maste snart lamna in en outline av amnet samt en forsta kallforteckning.
Sa, finns det nagon som har lite koll pa amnet och vet vilka lagar som reglerar hasthallning etc i Sverige?

Alla ideeer och synpunkter pa amnet mottages tacksamt; an sa lange ar det valdigt oppet sa jag vet inte riktigt vilken vinkling jag ska ha pa det. Sa ar det nagot ni tycker ar av sarskild vikt far ni hemskt garna dela med er av det :)

Tack pa forhand,
Sanna

Gå in på Jordbruksverkets hemsida och kolla under "Djur"
Förutom "Hästar" kan du även behöva kolla rubriken "Foder"

Gå in på Jordbruksverkets hemsida och kolla under "Djur"
Förutom "Hästar" kan du även behöva kolla rubriken "Foder"
och djurskyddslagen och djurskyddsförordningen får man inte glömma. Där står portalparagraferna som är grunden för L 101 som är föreskrifterna för häst.

Har ingen kunskap om juridiken men var däremot och letade efter en Welsh Cob att köpa i Wales för ett drygt år sedan.

Det jag noterade var att det var väldigt mkt större skillnader i hästhållingen, både mellan olika gårdar/uppfödare och mellan Sverige och Wales än vad jag väntat mig.

Jag besökte alltså olika welsh-uppfödare.

Tex kunde unghästar och ston ha fantastiska marker att ströva på sommartid medan de vintertid stängdes in i en lösdrift utan möjlighet att gå ut alls.
Hingstar kunde stå på stall dygnet runt månad ut och månade in verkade det som.

Mockningen var på vissa ställen under all kritik och regler om takhöjd etc verkar inte existera, iallafall var det uppenbarligen många som struntade i att följa dem.

Sen kunde det på andra ställen vara jättefina stall med bra ventilation och hygien.

Liknande trådar

Övr. Hund Tycker det kanns oklart vad som egentligen galler for tavling av kuperad hund. Enligt skk's hemsida: "Vid prov, tävling eller...
Svar
9
· Visningar
2 293
Senast: Wingates
·
Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 087
Senast: Corminta
·
Övr. Hund vi har antligen borjat tavla igen. Har ar de flesta tavlingar innomhus (tack och lov da det ar for varmt ute just nu) och pagar hela...
Svar
3
· Visningar
1 062
Senast: hastflicka
·
Övr. Barn Langt inlagg En liten forklaring forst... Jag kom nyligen hem fran ett besok i Sverige med min dotter. Hon ar 16 manader nu och... 2
Svar
27
· Visningar
3 442
Senast: Calazirya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Rehabtid dragna tänder
  • Senast tagna bilden XVI