U
uniq
Jag hoppas att ni inte är allt för less på sådana här trådar..
Är i hästköpartankar och funderar väldigt mycket fram och tillbaka på allt(!) ifrån hovvård till hagkvalité. Jag har aldrig tidigare ägt en egen häst men varit såväl medryttare som delfodervärd, så det här känns som ett väldigt stort steg..fast jag känner mig redo. Men jag är en orolig person och skulle uppskatta tips och tankar från er Bukefolk!
Vad ska man tänka på då man tittar på häst?
Jag kommer ha med mig mina föräldrar (som ska filma/fota), min ridlärare samt en vän som har häst då jag tittar/provrider häst..men vad ska jag tänka på?
Vad ska egentligen stå i köpekontraktet?
Vad ska man tänka på då man letar stallplats?
Vet ungefär vad jag vill ha, men är rädd att jag ska komma till ett stall med dålig stämning och behöva flytta igen.. Finns det något sätt att "kolla av" stämningen i stallet innan man bestämmer sig?
Vilken försäkring ska man ta? Vad ska den innehålla?
Kan man köpa häst och "skicka ut" den på sommarbete direkt? Avmaskningar?[/B]
Jag har tusentals frågor men börjar väl med dessa
Tacksam för alla svar!
Är i hästköpartankar och funderar väldigt mycket fram och tillbaka på allt(!) ifrån hovvård till hagkvalité. Jag har aldrig tidigare ägt en egen häst men varit såväl medryttare som delfodervärd, så det här känns som ett väldigt stort steg..fast jag känner mig redo. Men jag är en orolig person och skulle uppskatta tips och tankar från er Bukefolk!
Vad ska man tänka på då man tittar på häst?
Jag kommer ha med mig mina föräldrar (som ska filma/fota), min ridlärare samt en vän som har häst då jag tittar/provrider häst..men vad ska jag tänka på?
Vad ska egentligen stå i köpekontraktet?
Vad ska man tänka på då man letar stallplats?
Vet ungefär vad jag vill ha, men är rädd att jag ska komma till ett stall med dålig stämning och behöva flytta igen.. Finns det något sätt att "kolla av" stämningen i stallet innan man bestämmer sig?
Vilken försäkring ska man ta? Vad ska den innehålla?
Kan man köpa häst och "skicka ut" den på sommarbete direkt? Avmaskningar?[/B]
Jag har tusentals frågor men börjar väl med dessa
Tacksam för alla svar!
Senast ändrad av en moderator: