J

Josse58

till att börja med, vill jag tillägga att jag vet inte alls ifall denna tråden ligger rätt, eller ifall det finns flera likadana, förstår mig fortfarande inte på sökfunktionen:confused:

iaf, jag är i hästtankar, och är på väg att köpa min första häst!:love:
nu är det så, att jag letar efter både en stallplats och en häst, naturligtvis.

saken är den att jag vet inte vilket av det jag ska hitta först, eller.. jag måste ju ha en plats till hästen , men det känns som allting är väldit svårt (eller så är det för att man är så uppe i varv och inte vet vad som ska göras först). hur gjorde NI när ni letade häst ? åkte ni först och titta på boxplats , där ni sade att ni leta häst, ? hur gjorde ni för att vara säkra på att få boxen ?

väldigt tacksam för svar, :)

Sv: hästköp

Leta rätt på en boxplats först!
Annars står du där med hästen och ingesnstans att ha den.
Vi åkte ock kollade på boxplats och ställde oss på kö :D

Går ju egentligen att göra båda vägarna :p
Fast man redan har boxen, så kan det ju ändå räcka ½ år innan man hittar DEN hästen.. Svårt är de ju också att ha hästen i transporten men stallet är fullt..

Men man kan ju leta reda på en boxplats, och komma överäns om att man börjar hyra den tex 2 mån senare. Då har man ju 2 månader på sig att hitta sin häst (längre såklart, men då betalar man ju för en tom box :).

Eller så kan man ha hästen hos säljare tills man fått boxen. :D

Jag ringde till stallägaren/min gamla tränare, som jag inte hade pratat med på typ över ett år och frågade om hon hade plats åt mig. Hade sån tur att hon höll den åt mig i 3 månader tills jag hittade en häst, har visserligen vuxit upp med henne så vi är bra vänner, annars hade jag nog försökt fixa en annan plats innan jag började leta häst.

Jag ringde till stallägaren/min gamla tränare, som jag inte hade pratat med på typ över ett år och frågade om hon hade plats åt mig. Hade sån tur att hon höll den åt mig i 3 månader tills jag hittade en häst, har visserligen vuxit upp med henne så vi är bra vänner, annars hade jag nog försökt fixa en annan plats innan jag började leta häst.

Jo, det känns ju som jag borde ha en box klar innan jag skaffar häst, men samtidigt tänker jag " hur lång tid tar det innan jag hittar MIN häst?" osv...

och på de flesta ställena skulle jag tro att de vill att man flyttar in me hästen direkt ifall man är intresserad av en boxplats. men det är väl upp till var o en, det är väl bara o fråga antar jag.

Det är ju inget fel i att fråga, de förstår nog att du vill ha en plats innan du köper en häst! Lycka till med hästletandet!

Med mig blev det så att jag hittade min häst i början utav maj men jag hade då ingen stallplats. Så jag betallade handpeninge sedan skrev vi ett avtal om att den var betal och sen fick han gå kvar där över sommaren medans jag hittade en boxplats :D. Funkade bra för mig :)

så kan man ju också göra !:O jag har hittat en häst som jag dras till väldigt mkt, víll väldigt gärna åka och provrida honom, men känner att jag kanske borde skaffa boxplats först.. men usch, det är svårt när man nt vet.

Men då tycker jag definitivt du ska åka och provrida honom! Om du då fastnar för honom så kan du ju disskutera möjligheterna med nuvarande ägare? Vad är de för häst då? *nyfiken* ;)

Men då tycker jag definitivt du ska åka och provrida honom! Om du då fastnar för honom så kan du ju disskutera möjligheterna med nuvarande ägare? Vad är de för häst då? *nyfiken* ;)

det är sant ! :smirk: det är ett fullblod ^_^ blev fäst direkt när jag såg video, 12 år, 165 cm. välriden i dressyr, men orutinerad i hoppningen(ändå stod det att han var utbildad lb hoppning, så SÅ orutinerad borde han inte vara)

nu är dte ju så att det blir min första häst .. och då är man ju lite nervös om hur allt ska göras o så, :P

Var kritisk när du tittar på häst, och köp inte första bästa.

Även om det står en sak i annonsen så behöver det inte vara sant.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 047
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 724
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 929
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Mata småfåglarna

Hästrelaterat