De saker man gör hemma kan man ju inte alltid göra i ett stall. Tex gjorde det ju ingenting hemma om A flyttade alla stolarna i vardagsrummet och byggde ett tåg eller ryckte alla soffkuddarna osv.
Men i stallet så känns det inte alls lämpligt om han hade byggt någonting av skottkärrorna och greparna i stallgången. Sedan stod ofta hästar uppbundna utanför stallet och det hade ju inte varit lämpligt om han hade gått under eller smugit bakom hasorna på någon av dem. Eller byggt någonting precis bakom en häst.
Mina vänners barn kunde vara i stallet ett par timmar och typ killarna i stallet höll ett öga på dem medan barnen lekte i traktorn eller någonting. Men mitt barn var inte så pysslig när han var 3-4 att jag hade kunnat lämna honom i traktorn en timma medan jag red. Ett annat barn sov jämt middagsluren en timma i vagnen i stallet medan mamman red, men mitt barn sov inte stabilt en timma.
Men självklart hade jag med honom till stallet, men då hade jag en barnvakt med också (jag har jättesöta bilder från när han lindar av ben eller borstar hästknä.). Jag menar bara att jag inte kunde lämna honom själv i stallet i en timma medan jag red när han var 1-5 och jag tycker nog inte det är konstigt. (När han var runt 6 var det ju inga problem med att tex sitta på läktaren en lektion på ridskolan, eller sitta i soffan bland sadlarna i medisstallet, med en ipad, bara att han tappade den ibland

, med en duns.)