Hästhantering när det är som bäst!

Sv: Hästhantering när det är som bäst!

Så ska det se ut! Tänk var tävligarna skulle vara intressanta om man red som han gör på dom:idea:
 
Sv: Hästhantering när det är som bäst!

Man blir så galet inspererad av sånna här hästmänniskor, det här är riktig hästhantering när det är som bäst:love:

Vilka framsteg!
Före

http://www.youtube.com/watch?v=M6NUnAoRNLc&feature=related

Efter
http://www.youtube.com/watch?v=j06-DzWT3qM&feature=related

Blev inte ett dugg imponerad utan mer förbannad, hästen har bara kapitulerat i mina ögon. Såg bara första klippet och det räckte för mig när jag såg honom fullkomligt dra ned hästen i bettet, det är INTE bra hästhantering i mina ögon bara macho fasoner

Tillägg: Jämför inte häst och hund, hundar fostrar på helt andra sätt och har ett helt annat dominansbeteende, dessutom gillar jag inte folk som lägger omkull hundar hur som helst heller och Ceasar är jag absolut inte en fan utav.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hästhantering när det är som bäst!

kl

niela: visste du att det inte var samma häst på filmerna?? eftersom du skrivit före och sen efter..
 
Sv: Hästhantering när det är som bäst!

Jag har flaggat det första videoklippet som djurplågeri, om man tittar så ser man att han nästan sliter bettet med sidepulls nästan genom hela munnen på kraken. :cry: En häst som lägger sig ner i vanmakt är banne mig inget att applådera åt! :devil: Blir så förbannad på människor som tycker sån här hästhantering är bra, riktigt jävla dålig horsemanSHIT och inget som jag någonsin skulle befatta mig med, än mindre tolerera att någon gjorde framför mina ögon. :mad:

Fy FAN för folk som hanterar hästar så här, en häst i vanmakt är förfärligt att se. Min gamling var utlånad på foder ett år, jag hämtade henne själv ur stallet kl 05 på morgonen då jag befarade att hon skulle bli ihjälslagen av fodervärdens jävla idiot till sambo annars. I resten av hennes liv satt de fysiska såväl som de psykiska ärren kvar hos henne, i över 15 år! När spökena ansatte henne kunde hon i ren förtvivlan fortfarande segna ihop i vanmakt och det är inte god hästhantering att utsätta en häst för ngt sådant här! Det tog nästan 3 år att få henne i såpass psykiskt status att hon inte ständigt var på flykt utan kunde tillgodogöra sig fodret igen, hon var spörädd i resten av livet och det var en nedbruten stackare som jag fick försöka bygga upp igen till en glad och lycklig häst, som hon hade varit innan. :cry:

Fy fan för idioter som sysslar med sån här "hantering" och fy fan för de som applåderar skiten! :mad:
 
Sv: Hästhantering när det är som bäst!

Vad är de ni anser är djurplågeri.. att en häst som inte respekterar människor och har tagit över behöver "tuktas"..??


Inte reagerar en endsate människa när hundmänniskor vickar omkull sina hundar och lägger dom på rygg( underkastelse)

Men gör man de med en häst blir det stora uppståndelser, han rycker ingenting i munnen utan hästen ger efter för trycket och går ner.

Om ni har kollat på cesar mannen som kan prata med hundar så ibland ser det riktigt läskigt ut när han får ta till med hårdhandskarna med vissa hundar som helt spårat ut.

Men de är de eller avliva som gäller för vissa hundar är livsfarliga innan han får iordning på dom!


Så JAG ser inge skillnad här med att vicka omkull en häst att att den skall visa underkastelse mot en som med en hund!

Man ser ju klart i hästen att den mår oerhört dåligt när den reser sig upp och stegrar kolla in i hästens ögon. Och kolla på hästen efter att den blivit omkullvräkt och går snäll efter.
Hästen sänker huvudet, tuggar och ljuter av att bara gå och skritta igenom hela kroppen somgungar i takt med stegena = Avslappnad=)


Att han rider barbacka har inge med att han vill visa sig cool utan det är en säkerhetsgrej.
Han har både hjälp och säkerhetsväst mer än vad betydligt många tillridare har,,,, tyvärr.

Men som sagt vi alla tycker ju olika och det finns ju lika många sätt att hantera problem med hästar som det finns hästar på jorden:laugh:

Men jag gillade verkligen denna kille och finns 2 andra filmer med han som fick mig att få gåshud!


Jag har flertalet gånger flaggat hans videor på youtube, och jag måste erkänna att jag blir lite chockad över att en hästmänniska uttalar sig så okunnigt som du gör.
Du KAN INTE jämföra en hund och en häst! En hund kan du lägga ner och visa dig dominant mot, ja, för att det är ett sätt som hunden använder i naturen- visa underkastelse genom att lägga sig på rygg och blotta strupen.

Hästen är ett flyktdjur för det första- det värsta och vidrigaste för en häst är att bli tvingad att lägga sig ner. Och dessutom- hur ofta ser du en häst i en flock lägga sig ner och framför ledarstoet för att visa underkastelse???.....


Det finns ingen rim och reson på att tvinga omkull hästar. Varesig genom att häva omkull dem eller genom att vika halsen som han gör och därigenom långsamt få hästen att ge upp. Det är en idiotisk genväg för en människa som anser sig j*kligt cool för att klarar av att domptera runt med en massa svåra galoppörer.


Det finns väl ändå massor av andra människor som använder sig av hästens eget kommunikationssätt och därigenom får hästen att vilja göra som människan vill. Här handlar det dessutom knappast om hästar som andra har misslyckats med om och om igen, galoppörerna är ju inte kända för att ridas in sent, lugnt och långsamt överallt i världen precis.

Prata hundspråk med en häst är lika dumt som att skrika och gapa på mig på italienska.
 
Sv: Hästhantering när det är som bäst!

kl De här tycker jag också är härliga, finns flera klipp från samma "ekipage". Hästen gör verkligen det föraren ber om, utan något som helst tvång. Särskilt härligt när den gör ett bocksprång efter tunneln;) Den ser så glad ut!

DET HÄR blir jag sugen på att träna med min häst!:)

http://www.youtube.com/watch?v=XqVLY8YfbEo&feature=related
 
Senast ändrad:
Sv: Hästhantering när det är som bäst!

Nej gu va underbart! Man ser att hästen tycker att det är kul.
Hästagility.. Kanske man ska låta vovven pensionera sig och börja träna en häst ist :p
 
Sv: Hästhantering när det är som bäst!

det där är psykisk terror, inte bra hästmanship någonstans.
 
Sv: Hästhantering när det är som bäst!

Jag undar bara vad faan han sysslar med i första klippet!!!!!!!!!!!!!:eek:
Han bryter ju ner hästen totalt, nä fy faan!!
 
Sv: Hästhantering när det är som bäst!

Och du anser att det är misshandel när någon stoppar in ett rep som bett i munnen på hästen, men det här är helt ok?
Skrämmande.
 
Sv: Hästhantering när det är som bäst!

Jag har jobbat med hundar i ett antal år som proffessionell tränare. Jag har inte behövt lägga någon hund på rygg för att lära den det jag vill. Det vore så otroligt mycket lämpligare att använda sig av inlärningspsykologi när man tränar djur istället för att till varje pris bryta ner viljan.
Helt obegripligt hur du kan imponeras av den här metodiken. Men det säger egentligen mer om dig än om tränaren...
Annika
 
Sv: Hästhantering när det är som bäst!

Och du anser att det är misshandel när någon stoppar in ett rep som bett i munnen på hästen, men det här är helt ok?
Skrämmande.


I agree. :bow:

Ju mer jag kikar på videosnuttarna dessto mer känner jag att jag är helt säker på det jag skrev i första inlägget. Jag tycker verkligen inte det där är bra hantering i mina ögon. Jag vill ha harmoni och trygghet med mina hästar!
 
Sv: Hästhantering när det är som bäst!

Man blir så galet inspererad av sånna här hästmänniskor, det här är riktig hästhantering när det är som bäst:love:

Vilka framsteg!
Före

http://www.youtube.com/watch?v=M6NUnAoRNLc&feature=related

Efter
http://www.youtube.com/watch?v=j06-DzWT3qM&feature=related

Det som händer i första filmen kallas TAP och är enligt mig ett fruktansvärt sätt att behandla hästar på!!!!!Ingenting fantastiskt med det:(

Det finns gamla trådar i ämnet, sök på TAP.
 
Sv: Hästhantering när det är som bäst!

:bow::bow::bow:Underbar att se! :bump::bump::bump:

Pållen gör slalom bättre än vad vår gamling gör. :D
 
Senast ändrad:
Sv: Hästhantering när det är som bäst!

Det lika otrevligt/trevligt för en riktig hundkunnig att se Ceasar arbeta som denna kille.
 
Sv: Hästhantering när det är som bäst!

gillar du att provocera eller ? det är inte första gången du är helt ute och cyckar om häst hantering ! jag hoppas fan att du skämtar med mig ! :grin: jag hoppas du inte har egen häst som du hanterar på detta vis ! :cry:
 
Sv: Hästhantering när det är som bäst!

Jag har jobbat med hundar i ett antal år som proffessionell tränare. Jag har inte behövt lägga någon hund på rygg för att lära den det jag vill. Det vore så otroligt mycket lämpligare att använda sig av inlärningspsykologi när man tränar djur istället för att till varje pris bryta ner viljan.
Helt obegripligt hur du kan imponeras av den här metodiken. Men det säger egentligen mer om dig än om tränaren...
Annika

:bow::bow:
 

Liknande trådar

Gnägg Jag har letat runt lite efter en liknande tråd men utan framgång, så jag startar en själv. Jag har blivit lite fast för fenomenet...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
11 583
Senast: Exit
·
Körning Vore tacksam för input. Jag kör in min treåriga valack som jag köpte i januari. I annonsen stod att han var bakskygg efter att ha skenat...
Svar
5
· Visningar
1 604
Senast: Vimsan
·
Dressyr En liten jämförelse mellan western och dressyr http://www.youtube.com/watch?v=Ty3lldxo-LM&feature=related
Svar
2
· Visningar
1 681
Senast: Magiana
·
Hästhantering Hur en cowboy lästa sin häst. Macho eller just good horsemanship? www.youtube.com/watch?v=cyd8ihhu60o&feature=related
2
Svar
30
· Visningar
2 405
Senast: Sylvatica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp