Sv: hästhantering att avundas! kolla film!
lite så tänker jag också, har också sett värre en vad det här är, därför tycker inte jag att den här metoden var så himmla fruktansväd mot hästen, folk får tycka vad dom vill, jag skulle nog själv inte annvända den här metoden till mina hästar, men ingen vet bakrunden till den här hästen på filmen, om det var det enda som krävdes elelr en bra början - så tycker jag det e rätt.
Finns både kuniga o okuniga hästmänniskor, det har inget med kunighet att göra, utan att bilda sig en egen uppfattning! Finns så himmla mkt rätt och fel, frågan är vem som säger vad som är just rätt och fel, det tycker jag är intressant, när jag såg på filmen, så såg jag den med ögon så som jag kollar på 2 hingstar som med kroppen försöker få ner den anndra, om ni går ut i hästhagar och kollar på hur hästarna beter sig, kommer ni att se att 2 st ranghöga hästar kan "slåss" om att få vara den högsta, det är inte ovanligt att se hur den ena hästen tar tag över manken på den anndra hästen och sedan lägger sin tyngd och trycker, tills den anndra hästen känner sig knäckt, ah just det, knäckt! jag tror inte att hingstar ger varandra förtroende och tillit genom att slåss om den högsta makten i flocken, utan att den som blir besegrad får helt enkelt gilla läget,
som sagt, ger man hästen en bra och rätt uppfostran redan från föl så slipper man offtast dom här problemen, men om inte, kan det ha gått så långt att hästen är farlig, har stött på alldeles för mkt hästar och framförallt hästägare som gör fel. så alla hästmänniskor, ni vill vara så snälla och rättvisa ni kan mot era hästar- visst det är rätt och det förstår jag, MEN ni gör inte era hästar en kännst, genom att vara för "milda"
När jag ser en häst göra något förfärligt, och någon säger fy, och samtidigt klappar hästen lite på halsen DÅ ser jag ut så här >>
så nu vet ni vad jag tycker, ge och ta.