Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja det var ju det som man upptäckte och så försvann förvärvstillstånden på gårdar som var lämpliga till hobby. Och så införde man bosättningsplikt i stället.Det är bättre med 5 hobbygårdar i en by med fem familjer än en ende bonde som äger allt och de övriga 4 gårdarna mer eller mindre förfaller.
Mitt exempel på gård som vi kollat på så är det ett stall som arrenderar 6 ha eftersom de knappt har någon egen. Skulle vi köpa gården så får de klara sig utan den marken, för den vill jag ha själv. :smirk:
Skrev hon som bor på Irland och har lärt sig de "mjuka" värdena i livet. Vi är inte lika bra på det här i Sverige, vi räknar mest sådant som man kan se och ta på.Mycket bra start på grannsämjan!!
Ibland så kan man vara tvungen att "köpa" ett helt koncept för att det skall bli bra.Köper jag en gård med mark i akt och mening att hålla hästar, så behöver jag ju den själv. Jag köper ju inte en gård för att andra ska hålla sina djur där!