”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Ähumm verkar som de var bra gräsväxt de året:angel:

En fråga , det är väl Welsh Cob du har va ?? Hur pass viktbärande är de ?

En av dina är väl ca 152 va , finns de stööre Cobbar ?

Skulle en som är 185 o håler sig runt 87 kilo kunna rida en Cob ? Hatr blitt lite förtjust i dem , verkar vara bra skalle på dem

:D ...Welsh cob är mycket viktbärande. Lilly är ca 148-150 cm, knappt över ponnymåttet alltså. Det finns cobbar i alla storlekar. Det finns en medlem här på Buke som har lite storlek på sina avkommor. Hon går under namnet "Welsh" kort och gott. Du är 11 cm längre än jag och kan jag så kan du :idea:

När du vunnit en Welsh Cobs tillit så blir det för livet, törs jag påstå...men vägen dit kan vara lite brokig. Vill inte påskina på nåt sätt att Lilly har varit enkel men å andra sidan så är hon ett sto, en fux och är full med virvlar:angel:
090809KickioLilly0.jpg

Jissus vad ni käbblar om ålder.....:D

Jag har läkarutlåtande på att skall man åldersbestämma mig på bedömning av röntgenplåtarna på ryggen.. då är jag minst 75 år gammal..... SLÅ DET..... :angel:

Men i sinnet är jag som ett barn.... Eller i alla fall som en busig tonåring...

Piraja..... Jag har ju fler av de där bilderna.... :devil:
En hel serie tagna samtidigt... Inte ett dugg smickrande någon av dem.....:D

Det är nackdelen med att ha en fotograf vid sidan om när man rider... Speciellt om den fotografen lämnar alla bilderna i min dator... I've got the power!!:devil:

ja de där ser ju bra ut på alla sätt , så då borde ju en Cobb på runt 152 eller så även kunna passa mig.:)

Har ju inget emot varken humör fux eller virvlar , har ju en själv dock inte märr , tror ja:o

Men vad ljag läst mig till så prisar o framhåller man ju Cobbens goda humör , är de ett undantag du har kanske :laugh:

Ähh vet ju alla att idag kan man manipulera bilder rejält så de ljuger :)

läkaren var säkert drogad :o

Nä nä kommer amn med påståenden måste man kunna backa upp dem med bevisning så de så:angel:

syrran upp till bevis , kom igen nu:banana:

Oj... Har nu läst lite mer i tråden och jag skulle nog ha presenterat mig lite bättre:
39 år, 3 barn 14, 11 och 7 år. Gift sen -98.

Så noga var inte jag.....
Men jag kan väl reparera den skadan...

Jag har varit gift... skilld sen många år och nu sammanboende med en ny Husse.

Har en dotter från äktenskapet, hon är 20 +
Hon är i princip utflyttad och lever nu studentliv på folkhögskola och hör endast av sig när hennes förråd börjar sina..:D Som den snälla mamma jag är så åker jag då och handlar ett par jättekassar med mat och annat och langar in till henne på studenthemmet.

Min dotter var ett omvänt problem mot gubbtjyvens dilemma... Hon var tjej, mamma med ett brinnande intresse, boende på gård som rymmer minst 15 hästar om man vill... Men vad hände?? Jo jag begåvades med en dotter som totalt saknade djurintresse.... och defenitivt inte var ett smack intresserad av hästar... ( de generna måst hon fått i arv av sin far)

Nuvarande Husse och jag insåg tidigt att vi hade intressen som är svåra att förena med småbarn... Jag hade redan provat på det där med kids och var inte så sugen att börja om på ny kula... Så vi har inga tvåbenta avkommor. Däremot har vi en kennel ihop och producerar en och annan jakthund.

oj häftigt så Husse o Du producerar fyrbenta avkommor :eek:

Nja, vet inte om hon är ett undantag direkt...mina tränare har, när vi haft det lite kämpigt, menat att : Förvänta dig inget annat, du har ju en cob:o ...så de är nog lite speciella att komma inpå och få med sig men när man fått dom med sig har man det för livet, som jag sa tidigare :D

Soory . syrran sitter på jobbet o har långtråkigt o tittar ut på solen o Springaren går o skräpar i hagen:)

ahh lite åt riktig märrhållet kanske , :) jag gillar ju riktiga märrar just för deras psyke o egna sätt.

När man sprang i travstallen fick jag av någon outgrundlig anledning alltid de där märrarna ingen ville hålla på med :o

Visst är det märkligt! Jag är hårdnackat negativ till att ha ston, mest för att det är så lätt att halka in på avel och det vill jag inte hålla på med. Ändå är det mest ston som hamnat hos mig:confused:...fast som du gillar jag deras personligheter och Lilly kommer inte att gå i avel då hon har en cysta i kotbenet.

Sen är hon inte ett dugg märrig. Hon är jämn i sitt humör och ställer alltid upp...numer, he he...under hennes första år var hon mest väldigt egensinnig :D

Hmm, ser ut att ha gått bra för dig å din kuse trots lite luft då och då mellan sadel å dig!

Jag har bundit ett "fegsnöre" vid sadeln så att jag kan hålla i det ifall min kuse bestämmer sig för att vilja sätta mig på det hala eller på plats... Hoppas att min raring knatar på så fint som din gör på bilder där du sitter mer ihop med hästen. :angel:

"Syrran!" jag tror att jag kan föreställa mig de övriga bilderna... Är glad att Piraja överlevde pärsen. ;)

Nä nä kommer amn med påståenden måste man kunna backa upp dem med bevisning så de så:angel:

syrran upp till bevis , kom igen nu:banana:

Här är en till i samma bildserie.... bara för att bevisa att de finns... Av hänsyn tillfamiljefreden lägger jag inte ut fler... Eller.... Kan ju behöva mina påtryckningsmedel... :angel:
20726914.jpg

För rättvisans skull lägger jag även ut en bild på mig och "Morsan". Min älskade häst som jag fick ta bort hastigt tidigt i somras... *saknar*... Även den bilden tagen av fotografen... Men ingår lite i humorfacket.. även om den inte är fullt lika rolig.
20736017.jpg

He he he...det är egentligen lugnt syrran. Det är ju lite av vår historia även om det var en pinsam session då hästen var väldigt obstinat för dagen:o ...

Alltså, Lilly är född obstinat. Uppfödaren frågade tidigt om jag kunde tänka mig att ta henne. Dom fixade inte riktigt hennes...eh...sätt...Under inridningen tog jag hjälp av en mycket duktig westerntränare så när de andra red westernträning red jag inridning under handledning av nämnda tränare...men det var värt varenda krona :D ...

Gubbtjyv: Här är en av de större Cobbarna...Derwen Gladstone, 156 cm.
http://www.swf.nu/gladstone.jpg

Har tidigare hängt som en fluktis på "-05:or sidan" - skittrevlig sida med otroligt positiv anda, men märker alltmer att jag är rätt ensam om mina aktiviteter till häst som inbegriper allt från att ridklädd utforska grodynglens liv i ett krondike till att få galoppen en aaaning mer under kontroll - jag är ganska ifrånsprungen vad gäller dressyrkonster! Men är glad, med en häst (05:a) som är glad. Hon är welsh partbred (welshC/swb) - lagom storlek (154), farligt röd och fantastiskt vacker både inuti och utanpå. Kanske har jag hittat rätt tråd nu? 48 år, 2 snart utflugna barn (hästintresserad dotter - jo nog var det jag som låg bakom att hon skulle få en egen ponny!) och panikslagen äkta hälft. Ska försöka få in en bild till nästa besök!

Välkommen Henna!!!!!!!!!!!!!! Här är det trevligt, varmt och humor. Underbara människor med allsköns bakgrund och liv. Ser fram emot lite bilder, jag har bombarderat tråden idag med några ;) ...även jag är 48 år och bara så du vet är vi "hästmumier" :p

oj häftigt så Husse o Du producerar fyrbenta avkommor :eek:

:D:D Jepp det är så jag ser det.... Vi är ju närvarande hela processen... från kärleksakt till nedkomst..... För att inte tala om de intensiva 8 veckornas småttingtid.... som dess värre i bland sträcker sig betydligt längre...

Ibland är det svårt att få alla avkommor att lämna hemmets härd... ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 464
Senast: Bubban
·
Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
Kropp & Själ Nu har jag behov av bukes samlade medicinska kunskaper, jag hoppas att ni vill dela med er om ni har några teorier.... I våras sökte...
2
Svar
36
· Visningar
7 657
Senast: Luff
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka