”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Ja det där med belysning saknar ju jag då...Men, har kollat Led-strålkastare som ska inhandlas inom kort och sättas upp...

Kom just hem från Härnösand. Var tvungen att åka och handla då maken inte hade en tanke på det när han passerade Sundsvall och Birsta tidigare. 7 mil för lite käk:mad: ...

I Sundsvall och Birsta var jag och härjade runt i för 3 v sen, min äldsta dotter bor där uppe, pluggar! Eller bodde, eller pluggade..:D

Hon har flyttat tillbaka hit nu i veckan, till grannbyn!

kolla på första bilden.. ingen häst är ju en myrslok ju:eek:

Oj, är det en sån jag har fått tag på?! Det förklarar ju en del;) Idag var vi i ridhuset, och det var massor av farliga grejer där. Hopfällda brassestolar och såna konstigheter. Men myrslokar kanske inte är så vana vid sånt:)

jag red/satt pa valdemar bulle idag.. aven fick en liten trott. 45 minutes blev det och med tanke jag ar mitt i ett skov, var det dagens aktivitet..
sen holl jag i ett snore sa petra kunde satta en corner post pa stangsel. vi gick ocksa i vinterhagen som blir gjord nasta helg, och sen tog jag in hastar.. NU ar jag fardig for badden..
I morgon maste jag hamta ho, har en bale kvar lol..

KL*

Skulle ju testa nya sadeln idag, men som vanligt flög tiden iväg och sambon hade stämt träff med elektriker, för att sätta upp ny utebelysning och nya lysrör till stallet, så jag fick lunka lite själv på åkern.
Vi mötte älg en bit bort så det fick bli lite 8 or på stallplan en stund oxå :)

Inga kort på ridturen, men lite bildbomb från efteråt.

31767028.jpg

31767062.jpg

31767066.jpg

31767070.jpg

Sadeln är såklart mot vinröd och jag har bara naturfärgade träns och sadelväskor :( så jag blev tvungen att beställa nytt :)
T.o m sambon tyckte att det var en bra ide'

Vilken bra sambo du har :D ... min make suckar som regel bara :cool:

Meh...tänk om vi vetat!!! Hade ju varit görhäftigt med lite Bukebesök :D ... Jag bor ca 30-40 minuter från Birsta.:p

Fast ibland både svär och suckar han :)

Men eftersom jag fick sadeln 500 billigare för att den legat ner och blivit lite klämd i lädret, så tyckte han gott att jag kunde kosta på mej ett nytt träns och brösta.... och ett regntäcke och lite annat som jag glömde tala om :)

Jag var också ute en stund idag. Häärligt väder och en häärlig ridtur. Det gick jättebra! En kort sakta trav bjöd kuse på också. Hon tyckte det var såå roligt.

Äntligen! Hoppas att det fortsätter på det viset.

Vi har ännu inte börjat servera hö till hästarna - de äter gräset som om det inte fanns någon morgondag => rund mage => sadeln gärna åker ner runt magen... :o

ja till hästen går de bra o köpa grejor , fick hem 2 nya täcken o lite annat krafs inan helgen o betalade glatt , men kosta på sig själv , mja då kommer de , behöver jag verkligen det ?? klarar mig ett tag till etc etc.:angel:

Hästkraken har ju större konto än en själv o de finns ju så förbålt mycket fina grejor ju som kan vara snyggt , praktiskt , bra att ha , måste testas etc etc:eek:

nåja sonen får väl ärva de en dag till sin stoora fasa :laugh:

klart de går bra :laugh: bara o koppla av o vissla eller sjunga :)

här matar vi hästarna med vanlig ranson 10 kilo hö i hagen

*kl*
Har idag varit o lånat lite sadlar för att testa på Destiny som dottern rider. Min sadel är för stor för hennes lilla rumpa :grin: så nu får vi testa lite mindre sadlar. Ingen av dem idag passade något vidare bra, tyvärr, bara att leta vidare.
På em tog jag in mitt ungsto i paddocken för första gången. Paddocken är ganska så nyanlagd, så det har inte blivit förr. Tränset på, för andra gången, och ut i paddocken. Hon smakade på sanden och sen knastrade gott i tänderna :devil:. Hopp och galopp och lite skutt. Två färgglada bommar var nog minst lika farliga som två krokodiler. En röd o en grön krokodil. :angel: Knäpp-ponny :D

Jag pratar, berömmer, klappar på manken och inte minst - sjunger!

Har hittills bara en låt på reportoiren - låten till Boktipset. Du vet - ninnaninnaninana o s v... Liiite tjatigt.

Nåväl. Det går framåt - det är huvudsaken!

sedan jag inte har ngt bete alls, ja pa kalhygget har jag gras men idioterna pa skogssallskapet lamnade allt ris och har inte hamtat det, sa vill jag inte slappa hastar losa dar annu. plus dar ar det ju som algarna har kapplopning.. det lugnar val ner sig snart nar jakten ar over med..
och sommar/tradgards hagen far vila nu i vinter med grasfron sadda i sig, sa nar varen kommer blir det gron och fint igen.. hoppas jag orkar satta upp mer staket till varen sa de kan fa ga pa lite gras i alla fall till sommaren..

annars fodrar jag med ho aret om har, det blir dyrt men... tack och lov frost har borjat komma sa jag kan borja med hosilaget. det ar ju lite billigare i alla fall.. staller en rund silage bal i vinterhagen och de kan forse sig sjalva som de vill.. och sen blir det ocksa halm (foderhalm) i honat till varje palle, sa de kan sta och mumsa/plocka med det under natten..

jag letar efter ett eller tva begagnat regntacke storlek 115 och vill inte spendera mer an 150 plus shipping.. ngn som har??

nya sadeln var jattefin, letar ocksa efter en ny/battre begagnat men jag kopte ju en manskapssadel har i forra veckan... jaja, man kan aldrig har for manga sadlar hehehe...

Ett mysterium har inträffat idag eller så är de någon som jäklata med mig

Vid lunchningen idag kom min lille Springare naken och nog för att jag är tankspridd men en koll i stallet bekräftade att jag hade lagt på han ett regntäcke på morgonen.

Hittade täcket en bit ifrån matstället men alla spännen var knäppta o inget sönder

Hur fase nhar han fått av sig täcket utan att ha sönder det o inte knäppt upp det. Finns de spöken på riktigt

Oj då! Kan Kelly ha tutat i din häst något hyss :confused:

I så fall...förlåt :o

du får träna i duschen på en ny repertoar :laugh: brukar jag göra :o tur men inte hr några grannar.

Brukaar köra med titellåten i Gudfadern , går bra å både yla o vissla:)

ska testa Boktipset låten nästa gång, den hade jag glömt ju:crazy:

Ahaaaaaaaaa så kan de ju va , tänkte inte på de:eek:

Ston kan ju kollra bort den bästa valack ju , känt fenomen :laugh:

Kan du ta ett samtal med din fina Fröken om de där att inte narras med Rödhåriga torparpojkar:)

Nä snacka med henne går ju inte. Hon är ju stendöv!! Det fick jag ju bittert erfara när hon hängde av mig på grenen och jag fick jogga efter henne hemmåt. Inte f-n stannade hon på mina lockrop. Enda gången hörseln funkar är när det vankas mat.

Jag vill hälsa Henna och Happyrider varmt välkommna till vårat gnägggäng. Med eller utan pallar.

Sen får jag väl be piraja om ursäkt för att jag drog igång detdär med mumien...verkar vara svårt att bli av med den stämpeln.;)

Här har inte hänt så mycket på hästeriet i helgen. Har jobbat som en tok och ska nu sova sött så jag orkar jobba i morgon med.

Rid förstikt. // Voff

tant fjanta kan vara halvvags upp berget.. sa allt jag sager, fjantus vill du ha morot??? ser ett par sma oron sticka upp och de dar bruna runda ogonen och sen klonk klonk genom traden.. har kommer hon munnen halvoppen sa hon kan ta moroten i farten, och sen vander hon och springer tillbaka igen.. ibland.... jag tror det ar ett phenomen med pallar det dar med morot och mat och lyssna.. liknande finns bland (vissa) men. Hey vill du ha en ol??? full gallop och denblir tagen i farten.. haha..speciellt om de gor ngt som kravs arbete...

NU skall jag lagga mig igen, 26 skona grader i koket, skall val halla det varm till morra.. natti natti yalls

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 464
Senast: Bubban
·
Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
Kropp & Själ Nu har jag behov av bukes samlade medicinska kunskaper, jag hoppas att ni vill dela med er om ni har några teorier.... I våras sökte...
2
Svar
36
· Visningar
7 657
Senast: Luff
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka