”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

KL
Vi var i Skåne över helgen och det var KALLT! De skulle ta och plantera lite fler träd där nere i söder så att det inte blåste så förb*!!! :eek: (blå gubbe passar bäst!!) Jag har fortfarande inte tinat helt.
Vi har ju varit på clinic med Perry Wood (googla om ni inte vet - han har skrivit bra böcker!). Det var SÅ olika ekipage och därför skitkul! De hade ordnat så att dotten fick låna en häst (fux-sto (DET ni!) av en snäll granne. Härlig häst!
Ska strax läsa ifatt - men orkar inte sitta upp ikväll (det var en bit att åka). Får kompensera med en bild sedan.......

Kram

F-n oxå!!
Hittade en jättefin rockard på Tradera 10 min hemifrån.
Låg på 400 kr, 30 min kvar.
Jag la upp till 1000 kr sista minuten, en annan la över hela tiden, så missade jag den med 25 kr. :devil:

Och sen när jag tittade vem som köpt den, var det en som varken köpt eller sålt nåt innan :crazy: Hm, börjar tro att det var säljaren som inte ville att den skulle gå billigt..

Jag som såg framför mej hur jag och Trullan susade fram med vagn här på vägen :)

vad ska du ha för typ av rockard då, fast du bor väl så långt bort så de blir väl krångel o få dit den :)

Jag vill hälsa Henna och Happyrider varmt välkommna till vårat gnägggäng. Med eller utan pallar.

Sen får jag väl be piraja om ursäkt för att jag drog igång detdär med mumien...verkar vara svårt att bli av med den stämpeln.;)

Här har inte hänt så mycket på hästeriet i helgen. Har jobbat som en tok och ska nu sova sött så jag orkar jobba i morgon med.

Rid förstikt. // Voff
Ha ha ha, kram till dig...hästmumie har glatt oss alla oerhört och jag älskar det :D

Enkel och billig :) Har ju inte ens sele.

Jag bor i Gnesta, Södermanland.

Rockard står inte högst upp på vår lista över vad vi egentligen behöver inför vintern, men ser man en för 400 såklart att man vill ha!! :)
Fär väl vänta tills våren när jag samlat lite pengar på hög..

En palltant till;) Hänger här ibland men är dålig på inlägg. Har en " häst " sen 5 år tillbaka. Började rida i 7 årsålder och var med och öppnade och provred nya pållar till dåvarande Orsa ponnyklubb. Va kul det var. Sen blev det långa uppehåll, idag är jag 54 år och älskar hästar och allt vad som är omkring (nästan). Jag hade en egen ponny också ett gotlandsruss som hette Noak, han vann Lilla elitloppet på Solvalla en gång på 70-talet. Jag började köra ponnytrav när jag inte kunde rida honom längre. Nu har jag ett varmblod som jag omskolat efter bästa förmåga, han är idag en underbart rolig, lite för pigg, otroligt lyhörd och läser mig ganska bra samt otroligt snäll, ja vadå? En häst. Eller vad ska jag kalla min? Mitt problem är att jag är lite feg att rida ut ensam!!!! Finns det någon som läst en bok om ridrädsla? Egentligen är det inte ett jätteproblem men varför måste jag skapa faror innan jag sett dem:crazy: Min häst tycks ju också se dem:confused:

Härligt att få träffa er likasinnande "galna" tanter och en gubbe?

Hej på dej!

Jag har varit / är rädd för att rida ibland, men har kommit över det värsta genom att steg för steg känna efter vad som händer när jag gör olika saker.
Ta ett ltet steg i taget och vara glad över små framsteg :)

Jag har läst Ridning och rädsla av Sven Forsström, men den gav mej inget just då faktiskt. Jag fick ju ångest bara av att läsa om problem .

Det som gett mej mest är att vara ärlig och dela med mej av min rädsla, t.ex här, och fått pepp efter kanske små framsteg för andra, men stora för mej.

Senast ändrad:

Välkommen till oss...:D

När det gäller ridrädsla har jag faktiskt inte läst nått som lindrat min rädsla utan vändningen kom när jag slutade pressa mig och tog ett steg i taget... erkände högt för mig själv att jag var rädd, stannade kvar PÅ hästen och andades ut det....

Här blir det inge Kamelskump idag, ska iväg till staden och då blir man alltid sen...

I övrigt så är min rumpa öm än men jag räknar med att ge Kamel en rejäl genomkörare under veckan så han får ånga av sig lite skutt och studs-energi....:cool:

Hej hopp så länge... :rofl:

Det har faktiskt varit ett par gubbar med i tidigare trådar. Har ni försvunnit - eller sitter ni och smyger???

Ang ridrädsla & rida ut. Det finns flera trådar här, så sök omkring lite.
Ett råd: välj en runda som du rider med sällskap (helt till häst, annars till fots). Sedan håller du dig till den (och BARA den) under en tid. Sedan väljer du en runda till... o s v. Alltså EN i taget. Vänta ett tag innan du ger dig på en ny - även om du känner dig säker.

.....också är du här med jämna mellanrum och rapporterar vad som händer. Antingen får du pepp eller bananer! Båda värmer!

jag vill ha mina bananer nu.. det blev en tur pa valdemar bulle och nerfor och uppfor och nara E 45 och han kunde ju stuckit med mig.. men han plonkade pa sa snallt.. dock han ar ju sa van att ga med andra, och i led han ar lite fundersam nar det bara ar HAN och jag dar ute.. Men det skall nog bli bra innan vintern ar over.. Sen har vi ju Skagern runt ocksa.. Anmalningar/forfragan mottages tacksamt.. just nu ar det 3 personer..6 ar max har vi sagt, annars blir det for stort..
Idag regnar det har, jag skulle hamta ho men de ringer och sager inte hemma, kom i morgon.. jag har 1 1/2 bal ho kvar HJALP!!!!!!!!!!! de far ga pa diet i morgon bitti.. lol.. vilket inte skadar.. jag har ju egentligen 5 "bullar" utseende massigt.
Inga andra nyeter, pa vag till stan och hamta ny sadel sa kommer med update pa den..

Här kommer bananer till dig! :banana::banana::banana: Vassego!
Jag har min "veckoliga" lektion ikväll - får väl se om jag kan få ihop till ett skal iaf.
Dottern har andra aktiviteter på tisdag och onsdag denna vecka, så det blir två dagar till DÅ DET ÄR VILLE OCH JAG :love: Får väl dra på hoppsadeln någon av dagarna - för att vänja mig vid att sitta med kortare stigläder i så'n där obekväm sits...... Min utmaning är ju att hoppa före jul........ :eek:

Slinker in en snabbis .... Är jättebusig och gör detta från jobbdatorn... Men var bara tvungen att andas lite... Högarna på skrivbordet kväver mig..

Hästvakteriet i går kväll drog ut på tiden... 5 av de 6 hästarna är shettisar... 2 av dessa är årsföl.. När jag kom ner till kompisen så saknades en av fölen...

Shit och panik.... Resten av flocken hade samlats vid grinden och väntade otåligt på kvällsmaten... Men som sagt... ett 4 månaders föl saknades och fanns någonstanns ensam där ute i mörkret.

Fodrade gänget med blixtens hastighet och sen ut i mörkret och leta föl...
Själklart så klart går de i en rätt stor skogshage.. Och det tog en rejäl stund innan det lilla busfrö´t behagade sticka fram sin lilla mule ur en grandunge....
Inte ett dugg bekymrad över att resten av flocken hade "gått hem" till gården och kvällmaten.

Svor ve och förbannelse över småhästar i allmänhet och unga småhästar i synnerhet.. Sen tog jag med mig den lilla illbattingen och föste hem henne till resten av flocken.

Hur som helst när alla hästarna var inräknade och fodrade för natten så åkte jag hem till mitt... Väl hemkommen så skulle ju mina egna få lite uppmärksamhet var det tänkt. Men just då hade jag fått nog av äventyrliga hästar så mina fick bli kvar i hagen efter en snabb koll att det mådde bra...
Det får bli nått i kväll i stället.

ojoj, och mama hast brydde sig inte heller att hennes babies var ute i granarna??? typiskt, de tanker bara pa mat..
glad du hittade henne i alla fall.
jag inhyste 2 shettisar som sallskap till zibbers forsta vintern i sverige. innan Prince come (en annan historia). En var 27 ar och sen var det dottern som var 5. Och den var ngt annat.. Utbrytarprinsessan no 1. Spelade ingen roll hur mkt strom man hade pa, hon gick rakt igenom i alla fall.. var tvungen att ha hennes man klippt/rakad sa hon kande NGT av traden..
Ilsk var hon oxa.. kom sakert fran faderns sida, da mamma shettis var gudomligt snall och valuppfostrad.. Tack och lov sa akte de hem efter ett par manader lol.. Sa da, NEVER en shettis igen.. vad som helst men inte shettis..
Har inte mkt mer, jag skall gora klart i stallet nu och i afton arbeta pa madame madeiras trollflator.. eller kanske saga Rasta lockar.. hon har krulligt/vagit har och jag kan ha manen fin och flatad och borstad och sen kommer tomten och hjalper till och gor dem in till rasta lockar igen.. Tom svansen far rasta lockar.. Sen blir det val harklipp/rakning tror jag.. i alla fall runt mule och sa fetlock hair, och oronen, det som sticker ut.. annars ser hon ut som en gammal gube med har i oronen..lol..

kl

Vad roligt att vi är så många som har hållt fast vid "hästeriet".:bump:

Min mamma brukade säga till mig när jag var liten, att vänta till du blir intresserad av killar då vill du inte ha häst längre.
Ack vad fel hon hade, killar javisst, men alltid hästar också. Det ena behöver ju inte utesluta det andra, eller hur?
:)

Ingen ridning idag, men lite röj och städ i stall och sadelkammare :)
Det blev 2 sopsäckar med saker som ställdes undan.

Ska tydligen bli lite snö i veckan! Blir nog att köpa brodd av hovis på torsdag för säkerhets skull.

Om jag inte är helt ute och cyklar i atmosfären, så bor du bara runt 5-6 mil från mig, och nej tack, ingen snö önskas...

Skorna är lite halvslitna och ingen brodd går att få i dom hålen och hovis kommer om 1,5 vecka...

INGEN SNÖ!!

Sorry, såg fel. Snöblandat regn NÄSTA onsdag, så kanske du hinner :)

Ja, vi är väl nästan grannar :D

ORSA PONNYKLUBB :eek:

Men det är ju min gammla barndomsklubb!!! Där startade jag min hästbana 1981 på Musse och älskade Florette :love:

Vem är du???

Therese D

KL

Pepp å :banana::banana::banana: till Tant Kat...

Här är det en sliten Tant Kamel efter en dag i staden...Måste verkligen erkänna att just dessa hödagar totalt suger musten ur mig... det känns att vi har 7 mil till höfarbron, ett släp som endast tar 2 bollar i stöten och en gammal, jävvla Volvo 240 med litet bagage:cool:

Jaja, med lite tur hinner vi hem i hyffsad tid imorgon så att jag faktiskt hinner med en Kamelskump... annars så får man väl ta det till helgen...

Ni får ha det så gott så länge... skriver så snart jag orkar igen...

Hej hopp:D

Ojojoj, när var det? På 6o-talet. De första 2 hästarna som kom var Chaplin, shetlandsponny och Alf, new forest. Det var dessa två som vi började rida på. Sen byggdes ett nytt stall nere vid Orsasjön, kommer inte på vad det heter nu. Fler hästar kom:)
Jag bodde tyvärr inte kvar från 1970.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 464
Senast: Bubban
·
Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
Kropp & Själ Nu har jag behov av bukes samlade medicinska kunskaper, jag hoppas att ni vill dela med er om ni har några teorier.... I våras sökte...
2
Svar
36
· Visningar
7 657
Senast: Luff
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka