”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Oj... Har nu läst lite mer i tråden och jag skulle nog ha presenterat mig lite bättre:
39 år, 3 barn 14, 11 och 7 år. Gift sen -98.
Jobbar som förskollärare.
Har våra två hästa inhyrda i ett stall 4 km hemifrån.
Drömmer om en egen liten gård.

Är en riktig allroundryttare, tycker allt är kul.

Och ja, jag använder också pall!!!:)

Välkommen :D

Jag är ålderkvinnan här...hästmumien, kallad :eek:...he he he, och det må ju vara så även om jag nog hör till de mer äventyrslystna:D

Välkommen till vårt glada gäng.... å sicken fine pålle du har...:love:

Tack så mycket båda två.

Ja min lille pålle är verkligen min ögonsten...

Fölis:
Aslanjuni4.jpg

Ett år:
DSC00051.jpg

Två år:
Aslan027.jpg

Tre år:
trerstest-09005.jpg

Oj vad många foton det blev...:)

Hmm är du ålderkvinna , mja då lär väl jag vara ålderman då:)

Vid närmare eftertanke är jag väl den ende karlen i den här totalt vettvilliga svärmen av yngre medelålders " tanter " , nästan lite ensamt på mig ära :laugh:

men vi är nog sannolikt lika galna vilda äventyrliga , dock är jag betydligt sämre ryttare:)

men va fan man lever bara en gång :angel:

tack för den länken , nu fick jag ju huvudbry ju , sickna små godingar och dessutom upptäckte jag att de finns ett dylikt stuteri bara några mil från stugan , Stjärnsunds och där såg jag att de är ponny utställning 6 mil häärifrån , om 14 dagar med russ dartmoor o ett antal andra raser.

Då får jag ju se dem live...skita bra ju:laugh:

Idag blev det en tur ut i skogen. Gick över förväntan! Jag håller på och vänjer mitt sto vid mig. Det blev tack och lov ingen ofrivillig avsittning. ;)

Jag har tagit det ytterst försiktigt och försökt vänja henne pö om pö med både utrustning och mig. Hon var allt lite spänd ändå, men jag försökte vara så avslappnad som det bara gick. Jag tycker ju Lobell är en riktig hjälte som fixar det så bra med sin kuse. Kan hon så kan jag tänker jag... Ibland - en kort stund.

Håll tummarna - ska nog ut igen imorrn.

ähh klart de går bra , gör det alltid tills motsatsen är bevisad ju:laugh:

oddsen är minst 50% ju å de är bra odds . :laugh:

Hmm är du ålderkvinna , mja då lär väl jag vara ålderman då:)

Vid närmare eftertanke är jag väl den ende karlen i den här totalt vettvilliga svärmen av yngre medelålders " tanter " , nästan lite ensamt på mig ära :laugh:

men vi är nog sannolikt lika galna vilda äventyrliga , dock är jag betydligt sämre ryttare:)

men va fan man lever bara en gång :angel:

Hör du, tuppen i hönsgården...:D ...inte tror jag på att du skulle vara en sämre ryttare. Jämfört med vaddå??? Men jag kör för det där vilda och äventyrliga :D

Funderar lite på vad det är som utnämner er till ålderman/ ålderkvinna??

Är det den fysiska åldern, eller "bukeåldern"?

Eller har det med hur gammal man känner sig att göra?

(får skylla på att jag är nykomling här...:))

:D ... I mitt fall är det väl lite av båda :o ...jepp, har hängt rätt länge här:crazy: ...har haft ett annat nick en gång i tiden också men har glömt vad det var ;)

Faaaaast...om man ser till hur jag far fram genom skogar och berg här i Västernorrland så är jag nog mer en yster tonåring ... he he he ...

är nog både delarna de. Känner sig hmm, de enda man känner här är hur öm man är efter diverse ofrivilliga marksyner våra Springare förorsakat oss :)

japp de är ju de där som ställer till de ibland:angel: när f-n flyger i både häst och jag :laugh:

men man känner att man lever i positiv bemärkelse när håret fladdrar på skallen o ögonen nästan tåras av vinden i en rykande galopp på någon skogsstig :laugh:

eller kravlar sig upp efter att studerat de marina livet på närhåll i något krondike :rofl:

Här flög f*n i bara hästen...hon ville inte vara med:o. Ytterst pinsam bild egentligen, två år sen :angel:
20726913.jpg

Bilden togs av en proffsfotograf som bänkat sig bredvid syrrans ridbana och gissa om hon garvade...:angel:

Men det blev rätt bra till slut (bilden senare från samma år :D )
20080831Varmning1.jpg

ha ha den bilden var snygg :D ungefär så där ser de ut när tycker att Rödskallen ska träna vänstergaloppen o han inte har samma åsikt

men du varför flätar du den vackra svansen??? fattas väl bara att du ska klippa manen med, mutter mutter:crazy:

;) ... inte brukar jag ha hennes svans flätad annat än vid transportering eller om hon är lös i magen. Normalt så är den i det här skicket:
090113TrainingLilly2.jpg

Manen är inte klippt heller ;)
100919Lilly2.jpg

Ha, nu mår du, va?!

Iaf så var jag ute på en härlig runda i det fina höstvädret idag, 1½ tim i den djuuupa skogen. Bilder kommer i morgon;) Trött nu...

Pålle var pigg och glad, och lite fjantig, särskilt när vi hade galopperat, för då är man lite uppe i varv:crazy: Man kan passa på att hoppa lite extra då för hundar, skottkärror och sånt;)

Det ar sondag morgon!!!! algjakt fortfarande pagaende sa valdemar bulle och jag skall ga up och ner pa vagen lite. sen blir det stolp sattning for vinterhage. vara maste fa det gjort nu....hoppas pa sol forstas, det har varit frost inatt sa allt ar vitt har.. fick ocksa hora att snon har kommit till varmland.. urk, men hellre det an lera och regn.. nu kan jag i alla fall rida i paddocken.
hoppas ni alla har en skon sondag

Ähumm verkar som de var bra gräsväxt de året:angel:

En fråga , det är väl Welsh Cob du har va ?? Hur pass viktbärande är de ?

En av dina är väl ca 152 va , finns de stööre Cobbar ?

Skulle en som är 185 o håler sig runt 87 kilo kunna rida en Cob ? Hatr blitt lite förtjust i dem , verkar vara bra skalle på dem

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 464
Senast: Bubban
·
Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
Kropp & Själ Nu har jag behov av bukes samlade medicinska kunskaper, jag hoppas att ni vill dela med er om ni har några teorier.... I våras sökte...
2
Svar
36
· Visningar
7 657
Senast: Luff
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Autistisk bror
  • Träning och hälsa del 12

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat