hästfoder på citygross?

fiaskurken

Trådstartare
Kanske inte får skriva ut företagsnamnet men jag testar.

Vet att de har billig betfor på citygross, men har någon koll på övriga sortimentet när det gäller hästfoder? Typ krafft,hippo eller korn?

Sv: hästfoder på citygross?

De har Hippos sortiment plus även havrekross från Svenska Foder + en hel del annat faktiskt. Har inte sett ngt alls av Krafftsortimentet.

aha... är det mycket billigare? Jag bor en bra bit ifrån citygross men det kunde ju vara värt att åka dit om man tjänar in på det tänkte jag.

Nja, det skiljer några kronor så det är nog mer att man handlar när man ändå är där, bra att det finns lättillgängligt. Det skiljde t ex 2 kr/säcken på havrekrossen jämfört med att handla i den vanliga svenska foders butiken.

Sen kan jag ibland fundera lite på hur stor omsättning de egentligen har på säckarna på Citygross - om det finns risk att det ligger och blir gammalt. Kan vara idé att noga titta på datumen på säckarna tror jag.

mycket möjligt att de kan ligga länge... betforn var ju iaf mkt billigare, men det är det inte lika stor åtgång på,iaf inte hos mig.

Varför har inte vi Citygross här för? Jag vill oxå köpa betfor billigare, här är det rykande åtgång på det.

Jag har inte heller det, men stallägarens man ligger borta i veckorna så han köper hem. Har du långt dit då? Kan ju vara värt att åka o hamstra. Annars får jag väl skicka dig med bussfrakt ;)

vi handlar varje vecka på citygross, menar ni att det finns i alla citygross affärer? :banana:

gud vad enkelt det blir då... hoppas de har lusern!! och mineraler! vårat citygross ligger precis brevid en travbana så det borde ju gå åt där.

Har faktist inte en aning om var närmsta Citygross ligger, men jag vet att 9 hästar äter mkt betfor, även om det rör sig om shettisar

Citygross i Mantorp är så stort så det har de förmodligen. Finns i Norrköping i alla fall. Men dit är det ju lite långt att köra.

de borde ju ha det med tanke på travbanan och allt med... de skulle ju tjäna på det.... vet du om de har nån lusern? hippofoder har nämligen ingen lusern själva, iaf inte förra året...

nästa gång du är där så kolla gärna... jag har inte sett nåt hästfoder på citygross än iaf, nån som vet när de började med det?

men tänk så smidigt, när man handlar mat till sig själv så handlar man till hästen med! behöver inte åka extra nånstans till nån dyr butik!

Ja, de brukar ha Dangrönts lucernpellets. Greenpower vad gäller hackad strå.

har precis för mig att jag köpt lusernpellets från hippo?? Men nu kan jag vara lite dement.

jo de har haft lusern.... men inte nu längre, varför vet jag inte :confused: mina hästar älskade deras lusern, den de får nu äter de med måtta...

Hos oss finns hippos sortiment har inte riktigt koll på de priserna.
Och även lusern från danske lusernpiller som kostar 119 kr för 25 kg :) och hackat strå från greenpower har ingen prisuppgift på den.

den danska lusernen tittar inte ens mina hästar åt, så jag hoppas att det har nåt annat i pellets form.

Liknande trådar

Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
543
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 153
Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 947
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 542
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka