hästfärg/utrustning

videnlis

Trådstartare
När jag kollar på islandsutrustning, kan jag inte hjälpa att jag tänker, att en svart häst vore ju fint, den passar i alla fina saker som röda stigbyglar och annat..
En rödblack passar typ inte i nåt? Eller enligt min mening i brutna färger, men det finns ju inte stigbyglar i olivgrönt tex..

Vad tycker ni?

Passar en rödblack i tex brunt läder? Eller är svart snyggare?

Vilken hästfärg har ni ? Vilken föredrar ni ? Och vilken färgs utrustning har ni till era hästar??

OBS !! Jag VET att färgen egentligen är helt ovidkommande! ( Men de röda stigbyglarna var så fina ;) )
 
Sv: hästfärg/utrustning

Åh färger är så svårt, dom "röda" passar ju nästan inte i nån färg alls typ haha, jag hade blått (mest marinblått) och mörkgrönt på min fuxkille...

Nu har jag en bruning, han passar i lite fler färger iallafall så han kan man ha det mesta på, är överlycklig över att jag kan använda rosa utan att det skär sig ;)

Men annars har jag svart läder på sadel och träns och sånt... Dock tycker jag att brunt läder är skitfint på skimmlar! :D
 
Sv: hästfärg/utrustning

Rödblack är fina i brunt läder :) Men färger vet jag inte...

Jag har ju "en av varje" när det gäller färger så det är lite kul!

Den svarte herrn passar ju i allt, men vi har rött/vitt/blått på hans fingrejer. Och orange samt brunt på hemmaplan.
wpid-img_6569.jpeg


Fuxen är oxå röd/vit/blå, lite fantasilöst men väldigt praktiskt! Han har även brun/beige/blå i olika "outfits". Har haft brunt läder i alla år o är jättefin i det. Fick ett svart träns för två veckor sedan o är lika fin i det!
andidresmupp.gif


Musblacken kan ha alla starka färger! Hon är cerise eller stark lila. Lädret var länge brunt men numera svart.
130207tlthalld1.jpg


Den rödbruna är så läcker i cerise! Jag kommer använda musblackens grejer på henne. Men min sambo skall rida henne så hon kommer få egna gröna grejer för att få lite manlighet över det hela... ;)

Brunblacken tänkte jag kunde gå i mammas fotspår o ha cerise o lila... Men hon var inte fin i cerise... Lila går men är inte perfekt. Så där får jag klura ett tag till! Precis som rödblack så känns brunblacken som en svår färg att matcha!
 
Sv: hästfärg/utrustning

Jag har en svart, en fux, två musblacka och två skimlar (den ene född fux, den andre född gulbrun).
Tycker att den svarte gör sig i de flesta färger, dock inte svart eller marinblått.
Fuxen passar bra i blått, beige, brunt, vissa lite mer dämpade gröna färger.
Skimlarna rids inte än så det spelar ingen roll..
musblack tycker jag är OK i de flesta färger.

Men i verkligheten använder jag samma schabrak till alla hästarna och bryr mig inte så mycket om vilket som passar vilken häst i färg.

Favoritfärg på häst vet jag inte om jag har någon men svart är ju läckert.
 
Sv: hästfärg/utrustning

Svårt med färger!

Jag har två fuxar med bläs och körde på marinblått först men nu har jag kommit in mer och mer på limegrön, äppelgrön och olivgrön och dom passar jättebra i det tycker jag :)

Lädret är svart och kommer alltid vara svart :)
 
Sv: hästfärg/utrustning

*kl*

Min häst är svart!! :D Jag har svarta lädersaker till henne, dock skall jag idag åka och köpa en brun lädergrimma som jag tror blir fin på henne. Annars är jag överlycklig över att jag kan ha alla färger till henne om jag vill. Har tex haft en limegrön grimma som blev jättefin!! Har en annan blå/gul grimma, också jättefin på henne! Under sadeln har jag mest svart eller fårskinn, men hon passar ju som sagt i allt!
Min favoritfärg är nog svart eller brunskäck!:)
 
Sv: hästfärg/utrustning

Jag har två fuxar en lite mörkare med något mörkare man och svans och en med ljusgul man och svans.

Jag tycker att båda är absolut finast i brunt läder även om jag har en del svart pga ekonomiska skäl då det för min del inte känns rimligt att köpa en ny sadel bara för att få en brun när jag hittat en passande svart till kanonpris.

Annars är de väldigt fina i brunt, beige, creme, olivgrönt, marinblått och grått tycker jag.
Den mörkare fuxen passar i grått väldigt bra men den ljusare är inte riktigt lika snygg i det.

Tycker att rödblacka hästar passar i samma färger som mina fuxar.
 
Sv: hästfärg/utrustning

Kvandi, musblacken är riktigt läcker i cerise!!

Jag hittade fina schabrak på hööks reasida, i brutna färger..
Och kärade ner mej i en mörkbrun Tönn sadel.. Jag tror att mörkbrun skulle vara fint :)
 
Sv: hästfärg/utrustning

Jag hade en rödblack i många år. Inte islandshäst utan fjordhäst, men väl en rödblack. Till honom hade jag alltid london/tobacco/naturfärgat läder och det var väldigt snyggt. Det färgerna tog upp hans egna nyanser på ett väldigt fint sätt. Jag hade ju rätt många huvudlag och utan tvekan var det de som gick i ljusa färger (gärna med en aning röd ton) det som klädde honom bäst.

Till det ljusa lädret hade jag snygga portugisiska mässingsstigbyglar och mässingsspännen på huvudlagen. Rörande schabrak så valde jag sådant som gick i ton med lädret. Hade något vinrött, ett gräddvitt o s v. Men mörkblått med guldkant fungerade väldigt bra.

Tyckte generellt att det bästa var färger som inte bröt av mot hästens egna utan gick i ton med dem.
 
Sv: hästfärg/utrustning

Rödblack passar i massor av färger! Jag har en ljusare rödblack, han klär otroligt bra i mörkbrunt läder

1069313_10151522221092616_681384304_n.jpg
 
Sv: hästfärg/utrustning

ja men det var ju den jag dräglade efter, bra att se en bättre bild på den ! tack!
hurdan rygg har din isis? är den lång, på en kort rygg?
 
Sv: hästfärg/utrustning

Min musblack är ju tre i år, och det är hög tid att välja färg för honom... och det är jättesvårt!:( Lutar åt att det blir rött, har provat med en röd grimma åt honom, och det passar, så det blir nog sådana tillbehör. Sadel och träns får bli svart, det kör nästan hela ligan med, så då kan man byta och trixa sinsemellan.

Silvermusblacken är ännu svårare... :crazy: Svart, grått och silver blir det...

Fuxen får ha kornblått, det passar hon bra i!

Andra fyrbeningar i stallet;

shettis brun, har brunt läder och pastellfärger

alpacka, brun; intensivt grönt, jättesnyggt!

alpacka, vit; kornblått och rött, också snyggt!
 
Sv: hästfärg/utrustning

ja men det var ju den jag dräglade efter, bra att se en bättre bild på den ! tack!
hurdan rygg har din isis? är den lång, på en kort rygg?


:D

Han har en extremt kort rygg, lite svängd och överbyggd. Det är en 17", och den ligger jättebra :)
 
Sv: hästfärg/utrustning

Jag har en musblack som passar fantastiskt bra i blåa olika nyanser, snyggast är han faktiskt i ljusblåa färger dock inte babyblå enligt mitt tycke.:D
 
Sv: hästfärg/utrustning

Min fux som är, om det var en officiell färg skulle kunna kallat för eldfux, passar sjukt bra i orange. Riktigt stark orange och senapsfärg är verkligen riktigt snyggt. Han passar också jättebra i röd, särskilt hallonröd. Vitt naturligtvis. Och brunt läder. Oj, vad snygg han är i brunt!! Tyvärr, lr vad man nu kan säga, har jag en sensation ride- sadel som jag inte skulle byta bort mot ngn annan sadel- och den är svart, så det är ju bara att gilla läget och köra svart träns etc. FÖr det går ju bara inte att blanda... :p

Nästa häst jag köper ska nog vara svart, lr silver, vit går också iofs, lr skäck, el gulsvart, lr bukskäck- helst bukskäck nu när jag tänker efter... haha.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej allihopa! Jag köpte en svart dressyrsadel i förra veckan och letar efter ett snyggt dressyrträns. Det finns en hoppsadel med...
Svar
10
· Visningar
1 296
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 654
Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 441
Senast: Nevermind
·
Utrustning Hej! Håller på att kolla på färg på utrustning till hösten jag ska köpa till sommaren. Är en mörkbrun/svart häst så "allt" passar ju men...
Svar
8
· Visningar
1 212
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Årets foderstater
  • Bakskygg häst på tävling

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp