Hästens vikt???

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Petra
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 085
P

Petra

Jag undrar om någon kan tala om för mig vad mina hästar på ett ungefär kan väga. Ett varmblod 151cm. En bruks Nordsvensk 154 cm.
Dom är lagom i hullet och jag vill bara veta på ett ungefär. Någon sa till mig att en Nordis väger 1600kg. Tror det är något överdrivet.
Tacksam för svar.

Sv: Hästens vikt???

Kan bara av min erfarenhet säga att syrrans bruks NSV dryga 160-165 väger 700 kg, nu e han ganska grov oxå kan tilläggas, så den du funderar över ligger kanska på 600-650 kg iaf räkna då inte på mindre..
Vbl 450-500 kg kanske svårt när man inte ser hästen live..

Sv: Hästens vikt???

Varmblodet kan lika gärna väga 400 kg, är ursvårt att gissa. Jag orkar inte leta fram bilderna nu, men mellan min valack i 'fullt trim' och min valack synnerligen betesFET skiljde det blotta 30 kg. För ÖGAT såg det ut som typ 100 kg..

Han är arab, 151 cm i mankhöjd, inte nättaste varianten. Väger 390 kg ungefär i 'topptrim', och 420 kg som halvfet promenadpensionär.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 293
Senast: Red_Chili
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 266
Senast: LiviaFilippa
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 836
Senast: Amha
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
4 085
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka