Hästens färger igen! Appaloosa

Fria

Trådstartare
Har letat runt i gamla trådar om färg på hästar men inte hittat något svar på min fråga. Vid vilken ålder har hästen fått sin vuxenfärg?
Har en arab-appaloosa som är brun med en antydan till lite vita stickelhår, hon har svart man och en stjärn. Man ser när solen logger på att hon har spotar på rumpan men de är inte vita! När anses en appaloosa vara i rätt färg? Har hört att det kan ta upp till 5år, är det sant?

Sv: Hästens färger igen! Appaloosa

Puttar upp tråden.
Hur ser det ut för färdig färg på araber eller andra raser, någon som vet?

Sv: Hästens färger igen! Appaloosa

Man brukar säga om hästen inte har ändrat sig tom den är 10 år så behåller den sin färg. Så man kan då säga att upp till 10 år kan de ändra sig med andra ord...
Men vanligast är att de ändrar sig mest de första åren vid pälsfällningarna beroende på vilken pälsteckning de har.

*SeldomSeenAppaloosas*

Liknande trådar

P
Avel Jag har en korsning mellan fjording / Varmblod. Han mäter idag vid 1½års ålder ca 144cm, modern är 148cm och pappan runt 160cm. Sen...
2
Svar
21
· Visningar
3 789
Senast: Habina
·
C
Övr. Katt Våra två älsklingar är ju "huskatter" kort och gott - och helt underbara. Men jag funderar ändå litegrann... Vad som kan finnas i... Om...
2
Svar
22
· Visningar
7 710
Senast: Heulwen
·
Träning Var igår och grillade med några vänner,alla håller på med hästar i olika former från motionsridning till tävling och träning i hopp o...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 091
Senast: AnnaKarinA
·
Avel Har surfat runt så mycket jag har råd med och letat svar på mina funderingar. Har ett fuxsto och var sugen på svart. men efter att ha...
Svar
18
· Visningar
1 247
Senast: Susan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka