Hästens exteriör

J

Jojo_92

plane.jpg

Vad tycker ni om den här hästens exteriör tror ni att den har potentiall vet att det är svårt att säga efter en bild men vad tycker ni?

han är 6år valack och Irish cob:love:

Som hopphäst då så klart ;)

Sv: Hästens exteriör

Jag har ridit på Malmö Rk och några i miin grupp hoppade han ,jag tyckte att han var för tunom du försår vad jag menar. Visst kan man tävla de lägre klasserna med han men bara han får rätt utildning kan han klättra lite till men det räker nog inte hela vägen.

Okej jo jag har oxså hoppat honom och det jag mest är lite "orolig" över är att han inte är så medveten om var han har sina ben så att han river ;)

Själv tycker jag att han har alldeles för korta ben till sin långa kropp. ( Mkt att hålla ihop)
Tro att den här hästen har lätt att bli framtung och i så fall kommer benen att ta extra mkt stryk. Annars en fin Ponny? som verka ha en fin rumpa att bygga muskler på:D

Men, ibland har man sett ponnyn lik den här som har blivit superduktig pga rätt träning och en bra förutsättning. Rätt träning utifrån hästens förutsättningar få den att hålla längre;)

Senast ändrad av en moderator:

Jaa jag tror nämligen att han har jätte potential och hoppas att han kan gå långt :)

Jag vet tror att det är bilden som luras lite men sedan är han ju cob och lite ihoptryckt i hela kroppen som en mini Tinker nästan ;)

njae, ser framtung ut o kortbent ut, lång rygg o väldigt brant kors.
Men visst det beror ju på vilka klasser man vill rida. Jag tävlar ju min cob i hoppning o han ser ut som en skottkärra.

Liknande trådar

Ridning Hejsan! Har en hopphäst som jag inte passar alls i hoppningen med. Hon blir osäker och jag med. Jag tycker bara det är otäckt.. så...
Svar
16
· Visningar
2 173
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 878
Senast: mars
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 037
Senast: fio
·
R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 403
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar