hästens andning

4

4everlove

Jag har ett jätte stort bekymmer... min varmblods valack ( har gått på travet) hans andning är inte som den ska... det är precis som han är jätte täpt i näsan det typ plådrar i näsan på honom om man kan utrycka sig så. han har haft det ett år men när vi köpte honom för ett år sedan var det inte lika mycket som nu. :( jag är verkligen jätte orolig för min polle, så om någon här har samma problem, har haft eller vet ngt om detta :confused: så snälla snälla skriv :bump: kram på er

HAr du haft kontakt med veterinär?? Mår hästen dåligt av det??
Annars så vet jag att en del hästar kan andas så(låter som dom är täppt i näsan)men när dom ökar farten så använder dom näsborrarna bättre och andas normalt.

Skulle gå in och endoskopera hästen hos vet.
Egentligen det enda sättet att få reda på den direkta orsaken.
Vänl. Stally

vi hade veterinär ute för att han hade kolik i vintras. då skulle dom köra upp slangen i näsan men det funkade inte =( för att han var före trång inte ens med den tunaste slangen. så jag frågade veterinären och hon sa att han bara kanske var född med trånga luft rör eller också kunde det sitta en tumör där :cry: :cry: jag började gråta direkt på stället. när han har sprungit så andas han jätte fort inte lika alvarligt som om vi skulle andas genom ett sugrör men nästan (det låter som det) men han verkar inte lida utav det.

KAnske läge att kolla upp det på en klinik nu....OM det är nåt som sitter i vägen som kanske kan tas bort?

Låter det som om han "snarkar" kan det vara gomseglet som är "löst".. (finns ett jätte fint nman jag glömt) :o
Går ofta att lösa med operation..

Re: ???

Vet inte,några tusen kanske.Men ring närmsta klinik och fråga,och för att få hästen undersökt.
Vänl Stally

Erkänner Humlan,det fanns det ingen plats för det i mitt huvud heller.....Det huvud det fanns plats i ligger i sängen bredvid mig....... :love:
Stally

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 123
Senast: Kilauea
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 236
Senast: skiesabove
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 328
Senast: lirco11
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Sov otroligt dålig i natt på grund av en incident igår. Jag flyttade till min lägenhet för typ fem år sedan. Jag köpte den under...
2
Svar
31
· Visningar
3 683
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar