cela
Trådstartare
Sv: Hästen knäpper av = blir mer ridbar???
Tack för svar! Just vid filmtillfället (travfilmen) kändes han väldigt lagom i handen, ett lätt och "jämt sug" framåt. Han har ett ganska brett spektra vad det gäller hur mycket man har i handen, allt från inget alls i handen till " för mycket" Vanligast är dock att han inte känns för tung men däremot att suget inte är jämt, blir liksom like hackigt och glappigt ibland (svårt att förklara)
Sen var det ju det här med halvhalter, jag är verkligen bra på att glömma av dom...
Jag tycker den är bra i formen som den är, men som du säger ser den ut att lätt bli framtung och behöver aktiveras mer bakifrån för att inte hamna i framvikt.
Pröva att vara mer bestämd med framåt = gå på framåt själv utan drivning, du driver först sen ska han gå på tills du säger annat.
Samt många många halvhalter särskilt eftersom han inte är lätt att få ihop.
Jag tror du kan ha känt honom lättare bitvis där, som du skrev i tråden, och jag undrar om du normalt inte har mycket i handen?
Tycker ni är bra på väg
Tack för svar! Just vid filmtillfället (travfilmen) kändes han väldigt lagom i handen, ett lätt och "jämt sug" framåt. Han har ett ganska brett spektra vad det gäller hur mycket man har i handen, allt från inget alls i handen till " för mycket" Vanligast är dock att han inte känns för tung men däremot att suget inte är jämt, blir liksom like hackigt och glappigt ibland (svårt att förklara)
Sen var det ju det här med halvhalter, jag är verkligen bra på att glömma av dom...