Hästen har glömt hur man galopperar....hjälp!

Sv: Hästen har glömt hur man galopperar....hjälp!

jag roade mig med att mäta med måttband i går,,,, fick det till att vikten skulle vara runt 410 kg,,,, låter ju otroligt mkt,,,hoppas jag mätte fel ;-)

Min är en väldigt liten islänning, bara 128. Men han vägde ändå 450 kg när han var som fetast. Idag väger han mellan 300 och 320 kg. Men det finns ju gott om större hästar som med lätthet väger 400 i normalvikt, så det beror ju helt på hur hästen ser ut.

ja min är fet,, han har riktiga valkar med fett i bogbladsstadiet,,,sadeln glider iallfall inte fram :-)
och inte kan man känna några revben heller,,inte ens om hulken försöker känna dom...:-)

Och när det regnar så kan fåglarna bada i pölen på ryggen,,,,

Satsa på att få honom ner i vikt först och börja med galoppträningen sen när han gått ner. Aldrig bra med feta hästar. Rida ofta och i skritt mest.

Vi bantar för fullt,,,,skrittar mkt och klättrar i varenda backe som finns...

ja min är fet,, han har riktiga valkar med fett i bogbladsstadiet,,,sadeln glider iallfall inte fram :-)
och inte kan man känna några revben heller,,inte ens om hulken försöker känna dom...:-)

Och när det regnar så kan fåglarna bada i pölen på ryggen,,,,

Skrattar åt din härliga beskrivning :rofl:

Liknande trådar

Ridning Hej! jag har ett problem med mitt ungsto. Hon har fått för sig att ta tag i bettet, dra ner huvudet och sticka, främst i galoppen...
Svar
13
· Visningar
2 353
Senast: mily
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 730
Senast: AbCdE
·
Träning Hur ska jag stärka galoppen på min häst? Hon springer iväg och/eller lägger sig i pass direkt. Har aldrig kunnat galoppera någon...
Svar
8
· Visningar
1 610
Senast: Roheryn
·
Islandshäst Hej hästvänner! Jag rider en väldigt fräsch, 19 årig islandshäst som kan bli superflott, men själv har jag inte lyckats få fram den...
Svar
2
· Visningar
2 859

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mål och Planer 2025
  • Retrievertråden

Hästrelaterat

Omröstningar