hästen fastna i bakdörren:O

M

Marri

i söndags va jag ute å körde 3 åringen å allt gick jättebra. va supernöjd när jag kom tillbaka till stallet. på stallplanen stog mamma å väntade. å så precis när jag skulle hoppa ur fick hästen ett skotti baken å tog ett stort språng framåt. å jag som inte alls va beredd på det ramlade bakåt å slog i svanskotan å ryggen i backen medans jag såg hästen skena in genom stallgången å ut genom bakdörren som olyckligtvis stod öppen:crazy: vagnen var förstor för öppningen så den fastna men hästen hoppa ut med ett sånt ryck att hon gled ur selen:eek: jag som låg på backen å skrek å grät för jag fick så jävla on kund eju inte göra nått så mamma sprang ut i natten,lr ja de va ju lite mörkt, å hittade hästen oskadd men chockad stående i dyngstacken:o mamma ledde in henne i stallet å efter 10 min kom jag upp på benen å haltade fram till hästen å lugnade henne. speedcarden blev alldelens sne i skacklarna men selen höll som tur va. å jag kan ju säga att det inte första gången en häst fastnar med vagnen i den dörren;)

va bara tvungen att berätta:D

Sv: hästen fastna i bakdörren:O

Vad är det som är så roligt?Man ska lära sig av misstagen så de inte upprepas!

Jaa? klart att jag lärde av mitt misstag men det som va en gnutta komiskt va de där med bakdörren.de hästar som fastant där förut har fastnat å inte glidit ur selen så dom har stått där å sett förvånade ut för att dom inte kom längre.

Sorry,men jag ser inget komiskt i det hela.Jag tänker alltid på min och hästarnas säkerhet i första rummet.

de va heller inte meningen att jag gjorde de här inlägget i hopp om att de som läser ska sitta å skratta:smirk:

Tur att det gick bra med er båda och tur att hästen spang in i stallet ändå och inte ut på någon väg. Man lär sig av sina misstag!! (Stäng bakdörren) :idea:

MoonFlight skrev:
Tur att det gick bra med er båda och tur att hästen spang in i stallet ändå och inte ut på någon väg. Man lär sig av sina misstag!! (Stäng bakdörren) :idea:

ja de va en väldigt tur. vi har en väg alldelens utanför stallet som leder upp till ett par hus å de som åker förbi ökar hastigheten till omkring 90 förbi gården för att jävlas. de har ingen som helst respekt för nånting. även för att vi satt upp en skyllt så kör dom förbi lika fort:smirk:

Jag har gjort detsamma bara att jag fastna mellan dörrposten och vagnen! Jag fick backa hästen för att komma loss (:eek: aj) En krokig speedcart och ett blått lår som resultat! men det gick "bra" ändå!

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 691
Körning Min ponny som precis är inkörd skenade igår med sin rockard. :( Orsaken var att svängeln lossnade och slog i hennes bakdel och sedan...
2
Svar
36
· Visningar
6 077
Senast: Lynxsa
·
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 397
Senast: Crossline
·
Ridning Jag är tretton år och rider på ridskola och har gjort i runt 4 å, vet inte hur det är på era ridskolor men på vår kan man bli fodervärd...
Svar
14
· Visningar
2 925
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka