A
aristoteles
Rider en häst som i somras hade stått ett antal veckor och är nu fullt igång. Hästen har en aning dålig extriör, överbyggd, lång rygg, lågt ansatt hals. Han är inte särskilt utbildad och har nog aldrig ridits korrekt , är 17 år gammal. Tvivlar på att han har haft passande sadlar heller. Till problemet: efter flera månaders träning med bra uteritter (ej haft ridbana) där vi ridit mycket övergångar, galoppfattningar osv. Så är han fortfarande lika stel och framtung, och han har fortfarande ingen högergalopp under ryttare. Efter 30min intensivt voltarbete, med ökning och minskning osv. "släpper" det ändå inte ! Söker sig inte nedåt och bakdelen hänger inte med. I skänkelvikning gör han allt för att slippa undan med bakdelen, men framdelen går bra att flytta.
Det känns som om det borde gått mer framåt? Jag är orolig för att han har ont... Jag ska försöka se till att han blir kollad av veterinär. Men jag vill gärna veta vad ni spontant kommer att tänka på?
Det känns som om det borde gått mer framåt? Jag är orolig för att han har ont... Jag ska försöka se till att han blir kollad av veterinär. Men jag vill gärna veta vad ni spontant kommer att tänka på?