Hästarna ute på natten nu.

attempt

Trådstartare
Vilka har börjat ha sina hästar ute på natten nu? Våra har gått ute i två nätter nu. :) Sommar, sommar, sommar.. :love:
 
Sv: Hästarna ute på natten nu.

Vi släpper våra på sommarbete i början av juni... Stallägarna vill inte att vi använder hagarna förrän då, så det är inte mycket man kan göra. Min hade nog gärna gått ute dygnet runt redan nu, han älskar att vara ute! :)
 
Sv: Hästarna ute på natten nu.

ridskolehästarna har också gått ute 2 nätter nu...
 
Sv: Hästarna ute på natten nu.

Våra har gått ute på natten sen en vecka tillbaks o de trivs utmärkt!
 
Sv: Hästarna ute på natten nu.

Min hast och hennes tva kompisar bestamde sig for tva veckor sen att ga ute! Da vill de bara in o ata kraftfoder o sen ut o ata ho ute och sen stanna ute.. De alskar att vara ute! Iofs sa har vi stora och manga hagar att valja pa sa det ar ju inte konstigt att de da valjer att va ute!
(spanien darav a , o)
 
Sv: Hästarna ute på natten nu.

min häst går också ute på natten nu, har hon gjort i en vecka:)
nu känns det verkligen som att sommaren är på väg, idag hade vi 25 grader :banana:
 
Sv: Hästarna ute på natten nu.

Mina har fått gå ute alla fina nätter sen en månad tillbaka...under regnveckan här fick dom dock gå in och det var dom tacksamma för:crazy:
 
Sv: Hästarna ute på natten nu.

Mina två pållar fick gå ute första gången natten till idag. De går in på dagen för att bli ompysslade, får lite hö samt sitt kraftfoder, sedan får de sitt natthö i hagen.
De verkar tycka det är jätteskönt att få vara ute, såg så glada ut när jag kom i morse! :banana:
Tyvärr går de bara i vinterhagen fortfarande för riktiga betet är inte färdigt ännu, behöver lite nya stängsel och sedan växa till sig lite ;)
Men det finns iallafall lite gräs att tugga på där också :)
 
Sv: Hästarna ute på natten nu.

kl
jeg hentet mitt sto hjem på tirsdag og hun skal stå ute fra i natt. 2 netter inne pga var lite urolig da vi kom hjem.
Har knallvær her, men det blir täcke i natt og hun står i vanlig hage (skog) så hun får foder som vanlig. Bete i slutten av mnd, synes det er fint at hun er vant å stå ute da.
 
Sv: Hästarna ute på natten nu.

Mina går ute sen förra helgen. Har fri tillgång på hö tills vi öppnar upp hela hagen. Det finns en del gräs, men inte tillräckligt. Ska öppna upp hagen ytterligare i helgen, och i mitten av maj släpps de på milsvida betet:love:
 
Sv: Hästarna ute på natten nu.

Min ska börja gå ute imorgon... Åh vad skönt det kommer bli för honom...
 
Sv: Hästarna ute på natten nu.

Mina går ute nu (3:e natten idag), tävlingshästar och unghästar med fri tillgång på stråfoder, de får sitt kraftfoder ute i krubbor.
 
Sv: Hästarna ute på natten nu.

Varmblodet o shettisarna går ute första natten idag, araberna vill inte vara ute o får inte heller för deras hage är en grushage o väldigt tråkig (fångisar)
 
Sv: Hästarna ute på natten nu.

ute sen i helgas
ger hö morgon och kväll
hästarna är glada
 
Sv: Hästarna ute på natten nu.

Våra går ute första natten nu.. så himla härligt! ÄNTLIGEN ORDENTLIG VÄRME :-)
Har fri tillgång på Hö och får kraftfoder ute på kvällen.
 
Sv: Hästarna ute på natten nu.

Jag har haft mina ute ca 3 veckor nu, tävlinghästarna får gå in mitt på dan när det är som varmast och vila upp sig lite och få dagens krafftfoderranson, samt tränas.
Det är sååååå skönt och pållarna mår så himla bra.
 
Sv: Hästarna ute på natten nu.

2 utav mina har gått ute 2 nätter nu...:)
 
Sv: Hästarna ute på natten nu.

Jag hoppas på att vi ska kunna ha dom ute dygnet runt om ett par veckor. Det är fortfarande 0 gradit ute på nätterna och inget gräs i hagarna ännu.
 
Sv: Hästarna ute på natten nu.

Mina har gått ute sedan den 24/4 dom tycker att det är jätteskönt.
 

Liknande trådar

Hästvård Vårt 16 åriga sto blev i början av sommaren svullen i båda bogspetsarna. Har under sommaren undvikit ridning och haft hästmassör som...
Svar
6
· Visningar
640
Senast: tara
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
808
Senast: Fiorano
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 730
Senast: Roheryn
·
Hästvård Jag undrar om det är fler med äldre hästar som upplevt att deras häst verkar lite senila? Jag har en 20 +häst som börjat uppvisa lite...
Svar
7
· Visningar
896
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp