Sv: Hästar = Våra bästa vänner men också värsta fiender..
Ja min kan han med! Vad sägs om arab som när han tyckte det var för tråkigt att stå på gången medans jag mockade släckte lampan? Inte en gång utan många! Och varje gång jag gick dit och sa fy vände han bort huvudet från lampknappen och låtsades som ingenting
En julafton när jag hade insläpp o kom en halvtimme "försent" hade han helt sonika öppnat åt allihopa och dragit iväg till grannens trädgård... (tagit bort två trådar genom att lyfta bort handtagen). Något förvånad jag var när både hagen och stallet var tomt...men när jag ropade kom de allihop i full galopp!
Han fiser också varje gång jag är i närheten av rumpan - oavsett om jag borstar eller inte...Snufsar alltid runt i håret när man är i den änden, och blir det tråkigt så...hör man hur han öppnar munnen för att ta sig en tugga, väldigt försynt, och när man säger nej så stänger han munnen igen och ser oskyldig ut (va, jag, nej jag bara gäspade lite, tråkmåns...)
Om man står och pratar för länge med någon i stallet så kan man räkna med ett nyp i låret. (Hallå, JAG är här...!)
Han är också något av en Houdini- tar sig ur hagen som har två eltrådar. Ingen skada på vare sig staket eller häst. Hur gör han? Flughuvor och grimma med flyveil är hopplöst - efter en timme är de någonstans i hagen
I vanliga fall avskyr han vattenpölar, tror typ att han ska drunkna i dem. Men om man sätter på honom en sadel och tar ut honom i paddocken - ja då går han direkt till mitten av pölen och börjar skrapa med hoven...ja just det, då tänker han rulla sig med sadeln! Skrikande får man springa och stoppa honom!
BUSKOTTE!