Cherarriduracell
Trådstartare
Jag har funderat lite på det här med att vissa är rädda för att ge hästen kraftfoder för att hästen blir för pigg av det, hur fungerar det egentligen? Jag tänker på de fall där man räknat ut hästens foderstat och har problem med att täcka "energibehovet på pappret" för att hästen blir för pigg. Vad beror det på? Kan hästar verkligen bli så personlighetsförändrade av några MJ eller är det så att hästarna tidigare var fogligare för att de inte orkade visa sitt rätta jag pga energibrist?
Hur fungerar det egentligen? Det pratas ju om att vissa hästar reagerar på havre och det är inte vad jag egentligen frågar om, utan energi i alla former. Visar hästen sitt rätta jag när den får tillräckligt med mat (logiskt borde det väl vara så) eller BLIR vissa hästar helt enkelt "galna" av ett litet energiöverskott?
Hur fungerar det egentligen? Det pratas ju om att vissa hästar reagerar på havre och det är inte vad jag egentligen frågar om, utan energi i alla former. Visar hästen sitt rätta jag när den får tillräckligt med mat (logiskt borde det väl vara så) eller BLIR vissa hästar helt enkelt "galna" av ett litet energiöverskott?