Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har ju min Tumme som har rolig färg =)
Hennes son har tigerögon som henne och har fått massa vita hår på kroppen så vi får se hur han ser ut när han vuxit upp =)
Jag antar att min herre är lite speciell i färgen eftersom jag aldrig träffat en häst som honom. Reggad som "brunblack" i passet, har ål och svart/vit man och svans. Var mörkt gul när han kom, började sen få vita fläckar vid mulen, blev nästan vit på våren/sommaren och nu börjar han bli gul igen. Lite roligt!
Sommarpälsen;
De där fläckarna på mulen får mig att tro på varnish roan precis som en av hästarna i mit inlägg. För bara något år sedan var hon "fux med sticklhår" men precis som denna tydligt fläckig mule. Nu påminner hon mer om en konstantskimmel.
Din ser också ut som en konstantskimmel men med de där fläckarna kring mule och öga (och säkert skapet med) ser det mer ut som varnish roan/ tigreringsanlag. Tycker även huvudet ser ut att ha ljusa partier vilket konstantskimmlar inte har.
Vad är pållen nedan för ras? Skulle lätt kunna vara ne silversvart till färgen men då det är en ovanlig färg i Sverigeskulle det ju kunna vara en leverfux med ljus man och svans. Vanligast är silver på islänning i Sverige men ska även finnas på ardenner. Och ja, jag tycker ockås den färgen är läcker...
Och sen i hagen går denna läckra häst! Väldigt snygg färg.
Häftig!Min uppfödning, ägs inte längre av mig, renrasig arab, ett blått öga hör inte till vanligheterna inom rasen...
Jag har ju min Tumme som har rolig färg =)
Hennes son har tigerögon som henne och har fått massa vita hår på kroppen så vi får se hur han ser ut när han vuxit upp =)
Det här ser ju med ut som varnish roan (kommer verkligen inte ihåg vad man säger på svenska när de inte är tigrerade men har en av de två generna som krävs. Varnish roan är i alla fall det engelska namnet.)
Nej, ser inte ut som konstantskimmel... Det skumma är ju om han blir mer helfärgad, men jag är lite dålig på hur varnish roan fungerar... Mulen tycker jag är tydlig på det. Men, kan ju även vara black!@Niki Min är definitivt inte konstantskimmel, han är black av något slag i alla fall. Är rätt så säker på att tigreringen gjorde han vit, men som sagt börjar han bli gul igen.
Och den andra hästen, oj. Han är nog importerad ifrån något annat land (minns inte vart, men han är 3 år i år), väldigt ovanlig kallblodsras i Sverige (finns tydligen bara några få individer) men har helt glömt bort vad ägaren sa.