Corax
Trådstartare
Min häst har nyligen blivit av med sitt 'natt-betes-sällskap' och blir därför ensam ute på nätterna from i kväll. Jag har självklart lite småpanik över detta och försöker komma på en lösning.
Då vi har får så finns ju alternativet att han får gå med dem på nätterna. Är det en dum lösning?
Han är van att gå själv men endast på dagar och med sällskap inom synhåll.
En annan lösning är att jag ställer ut min andra häst (ovanståendes mamma)men hon får inte gå på bete och jag är dessutom rädd att min valack ska klättra på henne (kastrerad i feb). Men å andra sidan så får han ju sällskap.
Sen har jag en fråga ang kor.
När jag var yngre så lärde jag mig att man inte skulle ha hästar i fd kohagar om de inte varit tomma länge innan. Är det något som gäller fortfarande och i så fall varför?
Det är inte alla gånger lätt att bli äldre och senilare.
Då vi har får så finns ju alternativet att han får gå med dem på nätterna. Är det en dum lösning?
Han är van att gå själv men endast på dagar och med sällskap inom synhåll.
En annan lösning är att jag ställer ut min andra häst (ovanståendes mamma)men hon får inte gå på bete och jag är dessutom rädd att min valack ska klättra på henne (kastrerad i feb). Men å andra sidan så får han ju sällskap.
Sen har jag en fråga ang kor.
När jag var yngre så lärde jag mig att man inte skulle ha hästar i fd kohagar om de inte varit tomma länge innan. Är det något som gäller fortfarande och i så fall varför?
Det är inte alla gånger lätt att bli äldre och senilare.