Hästar födda -08

O

Orzon

Finns det ingen tråd för dom eller är det bara jag som är för dålig på hur man söker i ett forum?

Jag får i alla fall i morgon hem en häst född -08 och undrar lite hur alla andra hanterar era hästar i den åldern?

Sv: Hästar födda -08

Gården 08-or går ute dygnet runt och kommer fortsätta göra det hela hösten/vintern. De verkas var 8-e vecka och maskas och sånt. Då görs det antingen i lösdriften eller så leds de till stallet. Mer än så görs inte.

jag hittar inte heller någon tråd om hästar födda -08. Jag har också en häst som är född då, som jag har haft i 7 månader.
Hon verkas också var 8.e vecka, leds i grimma, just nu tränar vi på att stå uppbunden vilket går jätte bra. Nästa projekt är att börja longera. Annars gör vi inte så mkt mer än daglig hantering, hon var väldigt skygg när jag fick henne, men vi har tränat bort en hel del av det nu :)

Hej. Kul att du hittade denna tråden.

Jag har just fått hem min så hon går bara i hagen just nu och jag pysslar lite med henne."Hårdträningen" börjar om en vecka när jag tar hem hästarna från betet.

Min står snällt när man binder upp henne, hon lyfter framfötterna fint och bakfötterna ganska ok (ska träna mycke mycke mer på det)
Jag kommer att börja tömmköra henne i höst och köra in henne till våren.

Hon är väldigt snäll och trygg men med mycke egen vilja. ;)

Kul att du fått hem henne va? :)

Min lyfter också bra på framhovarna, är lite sämre med bakhovarna. Men går mkt bättre med dem nu. Försöker lyfta på dem var dag.
Tömköra kan ju vara en idé, jag har inte riktigt bestämt mig för om jag ska göra det eller ej. Jag har inte kört alls mkt i mitt liv, så vi får se.

Vad har din för ras? Min är en blandning mellan welsh och Tinker. (vit och brunskäck, med massa hovskägg och lång lockig man:love: )
Nu är hon 130 cm, så vi får se hur hög hon blir!

Min är en ridponny/halvblods korsning.
Blir nog ganska stor. Ca 160 cm skulle jag tro.

Skickar länk med bilder via PM ;)

Jodå det finns en 08 tråd ;) min 08a är med där men kommer inte ihåh vart den ligger XD

Det finns en tråd på Trav men jag kände inte riktigt att min häst hörde hemma där ;)

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 021
Hästhantering Hej, Jag har stött på ett antal hästar på min ridskola som vid skötsel och borstning börjar ”vifta” med framhovarna och liksom ”dunkar”...
Svar
5
· Visningar
827
Hästhantering Jag träffade på en bekant i dag, och vi började prata om hästhållning eftersom vi har köpt gård och planerar för att ha hästar hemma...
13 14 15
Svar
283
· Visningar
14 288
Senast: MML
·
  • Artikel Artikel
Dagbok ..... Ungefär april-juni är de månader som jag tycker det känns bra på jobbet. Jag tror att det beror på att dagarna då börjar bli...
Svar
0
· Visningar
363
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama