Sv: Hästar dog av svält - ägaren fick böter
Jag varken kan eller vill diskutera din privata situation, men nog finns det en del märkligheter i ditt inlägg.
Som att låta bilen stå 5 månader på verkstaden. Se svaret
Som att låta fk hålla inne med ersättningar i över 8 månader. Svaret var ursäkta, ditt fall har ramlat mellan stolarna och det är den mänskliga faktorns fel
Som att inte få hjälp av soc om ens verklighet verkligen kräver det. Hur kan dom begära att en f d sambo ska försörja en? ja, det kan man ju undra
Som att du skulle låta dina hästar svälta ihjäl i st f att göra något åt det. Något desperat t ex.Det är väl klart att jag inte skulle låta dom göra det, men jag kan verkligen se att det kan bli så! Utan vänner hade det kunnat hända mig
Inget av ovan är tänkbart för mig. Fr a inte det sista!
LIA
LÅTA bilen stå på verkstad!?
Exakt hur ska jag snabba på en kedjas garantipapper? Jag har vart till verkstade varje vecka och tjatat!
Det konstaterades ett fabriksfel på den vattenpump som byttes ut på servicen, varpå kedjan ska stå för reparationerna, det hände inget förräns jag själv tog kontakt med deras VD på huvudkontoret för 3 veckor sedan!
Han vart rasande på hur vi har blivit behandlade!
Varpå han omgående tog kontakt med den som var ansvarig för vårt område!
Nu, 3 veckor och många mils promenad senare så är vår bil äntligen klar, vet inte när den kommer hem dock för det var ju som sagt sommar när den lämnades in!
Inte fasiken trodde jag att jag skulle behöva lämna med vinterdäcken.
Enligt vd så skulle vår bil lagats omgående och sedan skulle de ta papper internt, så har inte skett, vi har snällt väntat och väntat och väntat, tills jag ledsnade totalt och gick över huvudet på verkstadsägaren och den områdesansvarige!
och ja, jag ska kräva dom på skadestånd för detta!
Det är en stor kedja, med över 300 anslutna verkstäder i hela landet!
Då vår bil inte var lagad och dom inte visste vad som häönt, förutom vattenpumpen så varken ville eller kunde vi inte köra den alls, ville inte riskera att något mer gick sönder!
Det var ju så att i och med att v-pumpen skar ihop så blev något annat också fel, något dom inte visste var det var och inte kunde kolla innan papper kom tbx!"
HUR skulle du ha gjort om det var din bil?
Du som kan allt