Sv: Hästar dog av svält - ägaren fick böter
Verkligen konstigt med ett så lindrigt straff för detta var ju ett väldigt allvarligt brott mot djurskyddslagen. Stackars stackars djur!
Samtidigt kan man fråga sig vad som ligger bakom? Depression eller?
Det finns ju människor som går ner sig så mycket i depressioner att de blir helt viljelösa och apatiska, de kan tom glömma att äta själva eller ge sina barn mat.
Samtidigt är det allmänt bekant att psykvården i landet går på knäna och väldigt många människor som skulle bli hjälpta av terapi eller medicinsk behandling inte får nån hjälp.
Jag tror inte att sånt här i de flesta fall sker av ren illvilja men oavsett bakgrunden är det en fruktansvärd händelse.
Måste säga att dagens Sverige inte längre är vad man skulle önska.
För egen del så hade detta kunnat hända mig, mina hästar hade de facto kunnat svälta ihjälp, om jag nu inte hade hjaft världens bästa höbonde och världens bästa kompis som ställt upp under tiden som jag trasslat med FK, dom skyller på den mänskliga faktorn när mitt ärende hamnat i en pappershög och jag har vart helt utan ersättning i över 8 månader nu!
Har inte längre någon sambo som kan bistå med pengar under denna väntetid, att jag nu får dom retroaktivt, det har ju inte hjälpt om jag inte fått stöd av min kompis under tiden!
Hade hon inte funnits så hade både jag och hästar svultit ihjäl, och kom nu inte och säg att jag kunde avlivat dom, för det kostar det också, pengar jag inte haft!
Något socialbidrag har jag inte blivit beviljad då dom ansåg att min sambo skulle försörja mig, vilket han inte ville.
Då står man där, som en idiot.
Ska sälja bilen, om den hade vart hel, den står sedan 5 månader på en verkstad och väntar och väntar på garantipapper som skickas hit eller dit, (dom satte in en defekt och trasig vattenpump vid servicen, som sedan brakade ihop)
När jag för 2 veckor sedan blev rejält arg och ringde till huvudkontoret och pratade med deras chef så får jag reda på att bilen skulle lagats omgående och de skulle tagit pappersbiten internt, vilket alltså inte har skett.
Har varken fått lånebil eller annan kompenstation under tiden, (Varning för Meca-verkstäder)
Det kanske är något helt annat som ligger bakom just detta fall, men jag vet hur jag har haft det sedan i våras, ett rent helvete!
Man undrar varför man jobbat i hela sitt liv, betalat skatt osv, har ju trott att i en svår situation, då får man hjälp, men NO NO, det får man inte alls!
Sverige är så väldigt mån och att se ut som ett välfärdsland, men vanligt folk, som försöker göra rätt för sig, dom glöms bort när de behöver hjälp.
Hade man vart alkis, narkoman eller annat så hade det säkert sett annorlunda ut.
Som en "normalsvensson" är man inget värd när livet rasar i bitar!