Sv: Hästannonser
Eftersom det är svårt att göra hästen rättvisa på det begränsade utrymme man har i en annons, och att hästen då kan bli förbisedd för den verkar 'för dyr' sett till annonsbeskrivningen.
JAG tycker det är ruskigt irrelevant att veta om "Brunte, f-96, sv hbl, val, brun med 4 vita strumpor, utb LA/LA, sparsamt tagen, lätt att lasta, sko och klippa" kostar 45 000 kr eller 65 000 kr. Om jag har 50 000 kr så har jag 50 000 kr förvisso, men när jag ringt på Brunte och fått veta mer kanske jag inser att DET HÄR låter som det jag söker, och är beredd att skrapa ihop 5 000 kr till, eller 15 000 kr till om så skulle vara.
JAG prisannonserar inte ut en häst, helt enkelt för att risken finns att den ENDERA blir förbisedd för den är för dyr sett till den knappa annonstexten, ELLER att den endera blir betraktad med skepsis eftersom den är för BILLIG gentemot 'standard'.
Och har man varit med ett tag har man ganska bra hum om vilken prisklass som är rimlig på olika annonser. Sen finns det alltid de som lägger sig orimligt högt eller överraskande lågt, men det får man ta.