hastagarnas ortabok

angelaL

Trådstartare
Jag skulle behova lite hjalp och rad.

Eftersom jag jobbar i Kina och hara ar ingenting som i sverige och ingenting finns att fa tag pa om man inte vill importera allting.

Sa just nu ar mitt problem att mitt ho har alldeles for daliga varden och att jag maste utfodra for mycket kraftfoder for att hastarna ska halla hullet och bygga muskler.

Sa en del av hastarna blir lite for heta och just nu ger jag tva av hastarna be-quiet, lungnande b-vitaminer som vi importerat fran australien. Men den burken kommer inte att racka i all evighet. Sa efter en poromend i skogen sa tankte jag att det maste ga att fa tag pa lungnande orter aven om jag ar i kina.

Sa ar det nogon som skulle villja hjalpa mig med information.

och snalla ni behover inte skalla pa mig for att hastarna inte blir utfodrade enligt konstens alla regler, vara hastar har det 1000 ganger battre an vad normala kinesiska hastar har.

Sv: hastagarnas ortabok

Gå inte över ån (eller havet) efter vatten ! Kineserna har 1000 ggr bättre kunskaper om växters egenskaper än hästägarens örtabok. Det skrevs böcker om örtmedicin till hästar redan under Tangdynastin och en hel del står sig än idag. Om du kan kinesiska finns en guldgruva att söka i på nätet på scholar.ilib.cn. Annars får du ta kontakt med ett bibliotek eller större bokhandel eller en veterinär. HH

JO kinesernas visdom ger jag inte mycket for, inte deras hastkundskap heller. TRo mig det ar utav erfarenhet jag kan saga att mycket ar inte som beskrivet.

Att de inte har vesterlansk medecin ar for att de ar fattiga. landet ar en diktatur och folk ar outbildade. Hara anvander de mycket massage och dricker en massa te (ort te) hela dagarna. Men fortfarande om du blir sjuk sa aker man in till det modarnaste sjukhuset man kan hitta och sager"give me the good stuff" alltsa den importerade medosinen.. Hur mycket de erbjuder utav relativt good sjukvard bestammer dom genom att rakna det ungifarliga antalet som uppskattas att do. :crazy:

oxa som du skrev om vitlok allt som ar bra for manniskor ar inte bra for hastar. :angel:

Nagon som vill ge mig andra tipps??

Tänkte skriva det samma. I Kina finns andra örter och växer än vad vi har här, så förmodligen är inte den boken någon hjälp för dig, då kamomill, järnört, valeriana etc kanske inte finns i Kina.

Försök få tag på magnesium! Jag har fått jättebra resultat med det.

Om du förklarar i någon affär (eller får någon att hjälpa dig) att du vill ha rogivande och dämpande örter så finns det helt säkert. Att det är till hästar spelar ingen roll, det är ingen skillnad på människa och häst, man använder samma örter.

Liknande trådar

Mat Jag star for Julafton som firas med barn och barnbarn enligt Svensk tradition. Eller mestadeles Svensk tradition. Vi har helt hoppat...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 157
Senast: Huggorm
·
Gnägg Sa har jag kommit i kontakt med UK's forsta miniatyrguidehast som alltsa ska funka som vagledare at de med synnedsattning pa samma satt...
2
Svar
24
· Visningar
3 181
Senast: Badger
·
Övr. Hund Jag har nu hallit i min lilla bruna potatis :cool: (For sakerhets skull holl jag i alla killar sa jag kan be uppfodaren valja ut den...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 609
Senast: russinbulle
·
Hundhälsa Hur ofta klippe/slipar ni klor? Princess Diva driver mig till vansinne ... jag skulle behova klippa hennes klor tva ganger i veckan ...
2
Svar
24
· Visningar
5 307
Senast: NotlikeI
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka