Hästägarlopp

Cambrie

Trådstartare
Om man leasar en häst och står som leasingtagare, får man då starta i hästägarlopp där det står i propositionen att ägaren måste vara medlem i den lokala hästägarklubben OM det är så att ägaren (alltså inte jag som leasar) är medlem?

Sv: Hästägarlopp

Är det inte så att leasingtagaren träder in i ägarens ställe under leasingtiden? dvs du måste vara medlem

Trodde nästan det var så, men har aldrig varit i den situationen så jag var inte säker... Är det bara företrädaren som räknas vid anmälningar i hästägarloppen? Jag menar, om det är 20 ägare på en häst och en av dem är medlem, kan hästen då anmälas ut till loppet eller är det bara företrädaren? Det kanske står i proppen? Jag har inte hittat något sånt lopp alltså men frågorna kom upp i huvudet när jag såg anmälningarna till ett lopp i Halmstad. Bara sådär i huvudet liksom :idea:

Står du registrerad som ägare(leasingtagare) och är medlem i den hästägarföreningen som krävs får din häst starta där.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! jag har en häst leasad för avel, som är oförsäkrad. Jag skulle vilja försäkra iaf en grundförsäkring för enbart akutvård. Är det...
Svar
6
· Visningar
1 194
Senast: ameo
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Min hyresvärd är en idiot IGEN! Han har höjt hyran med 5,9% trots att det står på hyresgästföreningens hemsida att hyresvärdarna får...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
8 545
Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
1 062
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar