Hästägare!!!

Sv: Hästägare!!!

Freyr skrev:
GRATTIS!
Hörde att han gjort väl ifrån sig i helgen åxå!

/Malin

Tack!

Hihi jo han gjorde väl hyfsat ifrån sig kan man säga. ;) Är ju trevligt för hästen att få avsluta en framgångsrik karriär på ett bra sätt innan han nu får debutera i lättklasser till våren... :D :angel:

Tack!

Ojojoj vad mycket som måste fixas nu. Postväxlar, hyra släp, köpa sadel osv osv... Någon som antingen har en Astund Classic till salu eller någon annan sadel som är lik den men gärna ännu kortare?

Båbbe skrev:
Tack!
Någon som antingen har en Astund Classic till salu eller någon annan sadel som är lik den men gärna ännu kortare?

Ja det bör ju inte vara så svårt att hitta, för Ástund är ju inte så korta. :angel:

Boj skrev:
Ja det bör ju inte vara så svårt att hitta, för Ástund är ju inte så korta. :angel:

VAd bra! Har du några tips på sadlar som är likaformade i bommen och vidden som kan vara något att titta på? Tyckte den låg bra själv utom att den möjligen var lite lång då. ;)

Grattis, va kul! Vad heter hästen? Någon man kan tänkas känna till?
Bara att ta ut sadelutprovare antar jag! Finns ju hur många märken som helst, så häng inte upp dig på vad hästen haft tidigare + att din rumpa kanske inte alls är som den gamla ägarens ;)
Lägg gärna ut några bilder när och om du hinner, vore jätte kul att få se pållen!

Tack allihop!

Vill inte tala om vad hästen heter här då han är ganska känd för en del och jag försöker förbli lite anonym... Av samma anledning kommer jag inte heller lägga ut några bilder.

Nejdå jag tittar visst på andra märken, men eftersom Astund är en ganska känd sadel tänkte jag att många nog vet hur den är i bom och vidd och därmed kan säga någon annan typ av sadel som kan fungera!

Om det nu är den fina lilla pålle jag tror ;) så har du inget problem med att hitta sadel - han är ju inte särskilt "bred" utan många märken både island och dressyr bara de inte är för långa kommer säkert att passa utmärkt :idea: En så flexibel bom som möjligt är bra på en femgångare som lätt binder sig om något, tex en styv bom, stör. Ta tid på dig och provrid tills du hittar något både du och hästen trivs med :)

Grattis vad kul!!!

Att hitta sadel är inget kul. Men ta kontakt med någon som kan komma ut som saluför en del olika sadlar så ska det nog gå bra.

Båbbe skrev:
Vill inte tala om vad hästen heter här då han är ganska känd för en del och jag försöker förbli lite anonym... Av samma anledning kommer jag inte heller lägga ut några bilder.

Ok, synd! Förstår om du vill vara anonym, debatten kan ju vara ganska het här ibland! Lycka till med hästen i alla fall! Kanske ses vi på nån tävling nån gång i framtiden!

Jag har bokat sadelutprovning ca 2 veckor efter att han kommer hem nu! Det är hos ett ställe som har goda rekommendationer och verkar mycket kunniga. De har dock mest dressyrsadlar och inte så mycket islandshästsadlar - men det gör mig inget!

Ja men det brukar inte vara något problem, ett tips skulle kunna vara en Appalosa Hippos dressage.

Tackar för tipset! :bow: Antecknar såklart! Utprovaren jag har tid med verkar vara den mest erfarne på stället enligt hemsidan så det blir säkert bra! ;) Skönt med professionell hjälp!

Dressyr sadel är inte helt fel.
Har en Passier Grand Gilbert till Vala och den ligger perfekt.
Passar även min nya pålle.
Man sitter väldigt bra i den och den främjar verkligen en korrekt sits.

Så den rekommenderar jag dig att testa.
Den är inte så lång heller....

Lycka Till med nya hästen och sadel djungeln....

/

Ann-Sofie

Senast ändrad:

Antecknar med glädje alla tips jag kan få på olika dressyrmärken! :bow: Stället har nästan alla märken skulle jag tro - minst 25 st iaf! Och sadelutprovaren ifråga har provat ut sadlar till korta islandshästar med samma stam förut! ;)

Min favorit, Jessica crown med luftstoppning, funkar på korta hästar och ger suverän sits. Man vill aldrig hoppa ur den, den är så skön.Svårt att hitta dock så jag har själv börjat ta hem dem.

Får kolla ifall de har den där då! Är märket "Jessica"? Alltså tillverkaren? Det står nämligen på hemsidan vilka tillverkare de samarbetar med!

Grattis, kul att allt gick bra. Du får lägga ut bilder på den, när du fått hem den !! *nyfiken*

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 090
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 082
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 738
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 508
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar