Sv: Hästägare mötte varg i Göteborg
Jag vet vem detta är, jag har häst inte långt därifrån, min kollega bor granne(vargen travade helt oberörd genom hennes lilla gård häromdgaen), den tog en hund en mil därifrån, ni har INGEN aning om vad ni pratar om innan ni själva har varit med om ett möte med en varg som är större än en shetlandsponny som kommer i full fart mot er, där du står med två hästar, varav en just en shatelandsponny den andra ett hög dräktigt sto (fölar om en månad, kul att inte kunna släppa ut dom).. NI förstår inte den känslan, den gär vargen har strukit runt i drygt tre veckor, är helt orädd för folk eller hundar. Så innan ni uttalar er om vargjakt eller inte vargjakt, sätt er in den situationen.. Och ni som menar att ni inte skulle släppa er hundar nära trafiken, har ni hästarna i innerstan då också?!?! Det är inga problem för en varg(oftast är dom fler just för att de vill bara att ni ska se den ena, dom andra väntar i bakhåll) att ta hästar upp till stl C-ponny.. Det är en fruktansvärd känsla att möte ett rovdjur som är helt orädd för er, den här tjejen skrek i över fem minuter utan att vargen ens tittade åt ett annat håll, utan först även när hennes gubbe stod och skrek på den vände den sig om och gick sakta där ifrån, totalt orädd. Det är det här som är problemet, vargar som är totalt orädda, det är dom som kommer orsaka problem. Jag håller med, vargen är en del av viltet i sverige men problemdjur som dessa är måste göras något åt. Viltstängsel, ja visst det är en lösning men eftersom aggregatreglerna ändrades from i år av EU blir det svårt..