Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Verkligen jättetråkigt för hästen ( och även dig som säljare )Nej det är sant @mackan, jag känner mig tryggare nu än vid trådstart. Det är ju hästen som blir förloraren, de har inte ens haft den en vecka.
Jag har sålt en häst och köparen vill återlämna den. De hänvisar till konsumentköplagen, att de har 10 dagar på sig att reklamera oavsett vad som står i kontrakt eller huruvida jag är privatperson eller företag. De hänvisar till ett problem som är nedskrivet i kontraktet att hästen har och undertecknat av båda parter. Hjälp mig buke, hur ser det ut egentligen?
Hur köparna formulerat annonsen är ju inte relevant öht ? De väljer själva vad de köper. Säljaren har inget ansvar ang att förstå vad köpare tänker sig rent psykologiskt .Hur har de formulerat annonsen?
Tråkigt vet själv hur det är och det är svårt att veta om köparna är de rätta eller ej. Jobbigt när man ändå är ärlig som säljare och de hade tid att göra rätt för men valde att reagera såhär istället.
När jag sålde min travare blev det massa krångel och efter jag betalat tillbaka hela köpsumman (för hästens bästa) så slutar det ändå inte där utan inte förens jag säger "jag kommer och hämtar hem henne idag" så slutar hon ringa mig
Shit, hur gammal är du egentligen?I mitten på 1800-talet så sålde jag damsugare vid dörren. Då ingick i "utbildningen" att läsa lagen om "distans och hemförsäljning", där fanns den sk "ångerveckan". Då gällde de tjänster, sålda över telefon och försäljning vid dörr.
Knappast applicerbart på en hästköp.
Men det är säkert den lagen köparna har hört talas om.
Hur köparna formulerat annonsen är ju inte relevant öht ? De väljer själva vad de köper. Säljaren har inget ansvar ang att förstå vad köpare tänker sig rent psykologiskt .
Hon finns inte på annons utan jag har förmedlat en kontakt med en annan person är intresserad av hästen och känner till den sen tidigare så jag hoppas verkligen hen får köpa den.
Du skulle bara veta..Shit, hur gammal är du egentligen?
Vad är hemligheten?
Du ser ju på avataren hur gråskäggig hon är...Shit, hur gammal är du egentligen?
Vad är hemligheten?
Fyyy för såna människor!
Hoppas den stackars hästen får ett bättre hem. Fattar inte att folk vågar sälja sina hästar, verkar som varannan köpare är idiot.
Jag har en häst som kan ha allt från ingen sadeltvång alls till rejäl sadeltvång helt beroende på vilken gjord som används, hur den spänns och hur man beter sig vid uppsittning. Visar inga tendenser om man använder hjärnan...