Ja tråden handlar ju om vilken häst jag ska haHur hänger det här svaret ihop med allt annat du skrivit i tråden?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja tråden handlar ju om vilken häst jag ska haHur hänger det här svaret ihop med allt annat du skrivit i tråden?
Ja vill du fortsätra att vara spänd och rädd att åka av så är det ditt val.Nu är det så att jag är nöjd med min ridkunskap finns liksom mer att hinna med i livet än snöa in sig på ridning.
Har du fått en klarare bild om vilken häst du ska ha?Ja tråden handlar ju om vilken häst jag ska ha
Och flera har redan skrivit käpphäst?Ja tråden handlar ju om vilken häst jag ska ha
Jag ska nog ha en lättriden, lätt B dressyrutbildad häst men kommer aldrig lägga några stora summor pengar på hästinköp då det bara är en hobby. Runt 50 000 tycker jag är ett bra pris man kan få en bra häst för den summan. Att sen alla hästar inte är så lättridna verkar ju vara lika oberoende prisklass så inget att göra åt. Man får anpassa ridningen och rida i den mån det funkar helt enkelt så hoppas jag man i framtiden börjar tänka mer på att även hobbyryttare vill ha hästar och alla gillar inte hästar som är reaktiva.Har du fått en klarare bild om vilken häst du ska ha?
Har du överhuvudtaget en prisbild, i så fall vore det kanske lättare för folk att ge rekommendationer? Jag tycker ju att det låter som att du ska ha en trevlig varmblodstravare igen.
Men om du "vet" att du kan hitta en bra häst för 50 000 kr, varför har du gjort dig till åtlöje i en tråd på 17 sidor?Jag ska nog ha en lättriden, lätt B dressyrutbildad häst men kommer aldrig lägga några stora summor pengar på hästinköp då det bara är en hobby. Runt 50 000 tycker jag är ett bra pris man kan få en bra häst för den summan. Att sen alla hästar inte är så lättridna verkar ju vara lika oberoende prisklass så inget att göra åt. Man får anpassa ridningen och rida i den mån det funkar helt enkelt så hoppas jag man i framtiden börjar tänka mer på att även hobbyryttare vill ha hästar och alla gillar inte hästar som är reaktiva.
Vad bra! Vore kul att se vad du köper för häst sen.. Runt 50 000 tycker jag är ett bra pris man kan få en bra häst för den summan.
så hoppas jag man i framtiden börjar tänka mer på att även hobbyryttare vill ha hästar och alla gillar inte hästar som är reaktiva.
Vem är "man" här? Är det du månde? Jag tror inte det är en hållbar affärsidé att rikta in sig på rädda ryttare som vill ha billiga hästar och tycker 50.000 är max.Jag ska nog ha en lättriden, lätt B dressyrutbildad häst men kommer aldrig lägga några stora summor pengar på hästinköp då det bara är en hobby. Runt 50 000 tycker jag är ett bra pris man kan få en bra häst för den summan. Att sen alla hästar inte är så lättridna verkar ju vara lika oberoende prisklass så inget att göra åt. Man får anpassa ridningen och rida i den mån det funkar helt enkelt så hoppas jag man i framtiden börjar tänka mer på att även hobbyryttare vill ha hästar och alla gillar inte hästar som är reaktiva.
Jag ska nog ha en lättriden, lätt B dressyrutbildad häst men kommer aldrig lägga några stora summor pengar på hästinköp då det bara är en hobby. Runt 50 000 tycker jag är ett bra pris man kan få en bra häst för den summan. Att sen alla hästar inte är så lättridna verkar ju vara lika oberoende prisklass så inget att göra åt. Man får anpassa ridningen och rida i den mån det funkar helt enkelt så hoppas jag man i framtiden börjar tänka mer på att även hobbyryttare vill ha hästar och alla gillar inte hästar som är reaktiva.
Om andra vill betee sig illa och korkat får det stå för dom jag har inget med saken att göraMen om du "vet" att du kan hitta en bra häst för 50 000 kr, varför har du gjort dig till åtlöje i en tråd på 17 sidor?
Nu är det väl ingen som beter sig illa. Och det är mest du som beter dig korkat, inte så att du är elak eller så, men det ser ärligt ut som du har minne som en guldfisk och inför varje inlägg glömmer bort allt du tyckt och skrivit innan och svarar som om du är en ny person som har nya åsikter i var inlägg. Om du har extremt dåligt minne eller väljer att bete dig på det viset för att trolla är oklart.Om andra vill betee sig illa och korkat får det stå för dom jag har inget med saken att göra
I början skrev du mest att du ville ha en häst till terräng och av halvblodsmodell klart folk tycker det är omöjligt för det priset.Jag ska nog ha en lättriden, lätt B dressyrutbildad häst men kommer aldrig lägga några stora summor pengar på hästinköp då det bara är en hobby. Runt 50 000 tycker jag är ett bra pris man kan få en bra häst för den summan. Att sen alla hästar inte är så lättridna verkar ju vara lika oberoende prisklass så inget att göra åt. Man får anpassa ridningen och rida i den mån det funkar helt enkelt så hoppas jag man i framtiden börjar tänka mer på att även hobbyryttare vill ha hästar och alla gillar inte hästar som är reaktiva.
Jag vet i alla fall att man nu inte föder upp hästar annat än för att kunna ta så bra betalt som möjligt därmed har hästarna blivit aningen knepigare temperamentsmässigt.
Om hobbyryttare utan tävlings- och träningsambitioner så som du själv blir villiga att betala för vad det kostar att föda upp och utbilda en häst så kommer det absolut att finnas ett större utbud av lugna hobbyhästar utan kapacitet för tävling i framtiden.Jag ska nog ha en lättriden, lätt B dressyrutbildad häst men kommer aldrig lägga några stora summor pengar på hästinköp då det bara är en hobby. Runt 50 000 tycker jag är ett bra pris man kan få en bra häst för den summan. Att sen alla hästar inte är så lättridna verkar ju vara lika oberoende prisklass så inget att göra åt. Man får anpassa ridningen och rida i den mån det funkar helt enkelt så hoppas jag man i framtiden börjar tänka mer på att även hobbyryttare vill ha hästar och alla gillar inte hästar som är reaktiva.
Man kan inte utgå från vad man själv tänker använda hästen till när man värderar den, värdet ligger i dens egenskaper. Det är som att vilja köpa en Lambourghini men inte vilja betala mer än 100 000 eftersom jag bara ska köra fram och tillbaka till stallet och inte utnyttja alla dess egenskaper.Jag ska nog ha en lättriden, lätt B dressyrutbildad häst men kommer aldrig lägga några stora summor pengar på hästinköp då det bara är en hobby. Runt 50 000 tycker jag är ett bra pris man kan få en bra häst för den summan. Att sen alla hästar inte är så lättridna verkar ju vara lika oberoende prisklass så inget att göra åt. Man får anpassa ridningen och rida i den mån det funkar helt enkelt så hoppas jag man i framtiden börjar tänka mer på att även hobbyryttare vill ha hästar och alla gillar inte hästar som är reaktiva.
Man kan inte utgå från vad man själv tänker använda hästen till när man värderar den, värdet ligger i dens egenskaper. Det är som att vilja köpa en Lambourghini men inte vilja betala mer än 100 000 eftersom jag bara ska köra fram och tillbaka till stallet och inte utnyttja alla dess egenskaper.
Jamen va bra! Ge då exempel på någon ras med ypperligt temperament för ej tävlingsintresserade. Det har tjatats tidigare i tråden om att det inte finns några temperament utan ALLT handlar om träning vilket jag inte alls håller med om
Det där kan jag lika bra träna hemma min häst tar stöd av dom andra som går i hagen bredvid då jag rider det håller henne lugn då hon blir rädd för något. Hon är rätt beroende av att se dom hela tiden.
Går alldeles utmärkt att lära sig nya saker av hästar, mänsklig hjälp är överskattat.
Rida kan jag redan så det behöver jag inte lära mig
Nu är det så att jag är nöjd med min ridkunskap finns liksom mer att hinna med i livet än snöa in sig på ridning.
Jag ska nog ha en lättriden, lätt B dressyrutbildad häst men kommer aldrig lägga några stora summor pengar på hästinköp då det bara är en hobby. Runt 50 000 tycker jag är ett bra pris man kan få en bra häst för den summan. Att sen alla hästar inte är så lättridna verkar ju vara lika oberoende prisklass så inget att göra åt. Man får anpassa ridningen och rida i den mån det funkar helt enkelt så hoppas jag man i framtiden börjar tänka mer på att även hobbyryttare vill ha hästar och alla gillar inte hästar som är reaktiva.
Kanske gör den det, jag är inte helt säker. Oavsett svarar det inte riktigt på min fråga.Ja tråden handlar ju om vilken häst jag ska ha
Om hobbyryttare utan tävlings- och träningsambitioner så som du själv blir villiga att betala för vad det kostar att föda upp och utbilda en häst så kommer det absolut att finnas ett större utbud av lugna hobbyhästar utan kapacitet för tävling i framtiden.
Men med tanke på din inställning och attityd till hästar överlag så undrar jag varför du vill ha häst överhuvudtaget?
Nu är det så att jag är nöjd med min ridkunskap finns liksom mer att hinna med i livet än snöa in sig på ridning.
Men va bra, då vet du ju också med säkerhet svaret på dom flesta av dina frågor angående trygghet och stabilitet hos hästarna, det ligger helt hos dig. Någon med den attityden och inställningen får sällan trygga och stabila hästar i längden.Rida kan jag redan så det behöver jag inte lära mig