Sv: häst utan ägare
jag har ett haflingersto ståendes här hemma hos mig. hämtade henne sommaren -09.
ägaren och jag skrev avtal, ägaren hade bara en upplaga och skulle skicka en kopia på kontraktet till mig.
efter detta har jag inte varken sett eller hört något alls ifrån ägaren. jag har inga kontaktuppgifter till henne å det enda jag hade var ett telefonnummer som sen slutade fungera. hon har mitt personnummer, dåvarande adress och telefonnummer så hon borde inte ha så svårt att få tag i mig.
Har sett detta först idag men
Silva född -88 i Blå Basen
är stambokförd i Sv Haflingerföreningen, SHF, därav numret 339
Hon har inte okänd uppfödare och okänd uppfödare, det är sånt som Blå Basen skrivet på alla haflinger registrerade i SHF före 2008 när SHF/SH flyttade över uppgifterna tilll Blå Basen (från Rulle)
Denna Silva är född i Sverige och ägaren då stamboken trycktes = uppfödaren. Denne är idag en mycket gammal man som inte längre har kvar några hästar, men han lever och han har barn som kanske kan ge upplysningar om vart han sålt Silva. Ägarbyten ska ju rapporteras till registraturen, dvs Eldfuxen fram till 2008-12-31, därefter SH, men många struntar ju i detta men du kan åtminstone fråga dem. Eldfuxen visste något, verkar det, har ej pratat med henne, men fråga SH eller SHF.
Han bor i Braås - SMÅLAND.
Detta sto är alltså fött i Sverige o kan inte ha någon brännmärkning. Dock är ägare/uppfödaren dansk o köpte haflinger från Danmark, det kan ev var vara nån annan med liknande namn. Han hade en hel hop med haflinger som hette Silvia, Sil...mmm. Nån av dessa kan ha ett brännmärke.
Jag tror inte att ett så gammalt haflingersto är chippat.
Silva 339 är enligt stamboken ljusfux med vit man och svans, har bläs o snopp och är alltså 22 år. Om tecknen stämmer kan det väl vara värt att kontakta uppfödaren = ägaren 2004