häst utan ägare

Sv: häst utan ägare

hyresvärden har ju nergrävningstillstånd, visserligen för ko men de kanske gäller även för häst? annars borde det väl inte vara så svårt att få det för häst om det nu skulle bli såpass?
för jag får väl avliva på plats och gräva ner även om jag inte har pass?

Men, är du säker på att inte annonsen ligger cachad nånstans? Om du minns vad det står i annonsen så kanske det ligger någonstans på internet?

Och om du då skulle hitta hastnet-annonsen så tryck på visa cachad (eller nåt liknande)
Har du något foto på hästen du fått från ägare/fodervärd? Det finns en sida på nätet där man kan lägga in bild och få se var den finns utlagd på internet. Så kan man ju kolla så inte ens foton blivit stulna, det kanske skulle funka för detta syftet också? :)

Det finns ju bukefalister i stort sett varenda liten avkrok i Sverige, så kanske någon här känner till hästen?
Jag hoppas det löser sig för dig. :)

tack så hemskt mycket :)

har satt in annons i växjös dagblad eller vad fasen det hette, annonsen är med på lördag så hoppas jag får svar. om inte från ägaren själv så iaf från nån som känner nån som känner henne.

Vad heter hästen? och i vilken stad stod den innan dig? Är hon en renasig haflinger? kanske vi ka hjälpa dig att försöka googla lite ;) (Även om jag tror du redan gjort det säkert massor)

Jag brukar va rätt bra på att luska info med hjälp av google:angel:

hästen heter Silva, hon är renrasig, har en brännmärkning..
hon stod nånstans utanför växjö, minns bara att man åkte mot malmö. de va inte alls långt ifrån växjö men kan inte för mitt liv komma på vad samhället hette. minns så konstiga saker som att de fanns en grill i en fyrvägskorsning, att de va ett hus som hade ett yttepytte elstängsel runt sin trädgård. men som sagt NAMNET på stället är helt borta..

ja är hon chippad (hoppas hoppas) så kan de omöjligen vara så herrans svårt att få tag i ägaren.

Gå in på Haflinger-tråden på Gnägg och be dom läsa din tråd här om du inte orkar återberätta allt ..
Det finns flera personer där som har kanonbra koll på haflinger ! Be dom om hjälp.
Dom kanske känner igen hästen.

ja de har jag men dom kunde inte hjälpa mig tyvärr.
tydligen är det svenska hästavelsförbundet jag ska kontakta så provar att ringa dom i morgon tänkte jag.

tack så otroligt mycket för att du försöker hjälpa, tusen tack!!

det fanns ju ett sto född -88, det skulle kunna vara hon..
visserligen ska hon enligt ägaren inte vara så gammal men å andra sidan.. jag har ju insett att ägaren inte är att lita på direkt :grin:

tack så mycket för tipset!!
vad mycket man inte tänker på att man kan göra, de är otroligt värdefullt med alla bra tips jag fått här, tack tack!

hästen heter Silva, hon är renrasig, har en brännmärkning..
hon stod nånstans utanför växjö, minns bara att man åkte mot malmö. de va inte alls långt ifrån växjö men kan inte för mitt liv komma på vad samhället hette. minns så konstiga saker som att de fanns en grill i en fyrvägskorsning, att de va ett hus som hade ett yttepytte elstängsel runt sin trädgård. men som sagt NAMNET på stället är helt borta..

ja är hon chippad (hoppas hoppas) så kan de omöjligen vara så herrans svårt att få tag i ägaren.

Kan det vara i närheten av Eneryda? Är det bågot du känner igen?

eneryda lät så himla bekant, tog fram de på kartan å sen slog de mig,
jag tror fasen att samhället hette Gemla..
jag minns nämligen att jag hade svårt med uttalet, fattade liksom inte hur man sa de :idea:

de där lät lite konstigt men ja.. jag vet inte varför jag kände igen eneryda,
kanske var de där vi körde fel eller nåt..

hmm... surt, då stämmer inte ens namnet eller??
eller innebär det bara att hon är reggad nån annanstans?
om hon är reggad vill säga...

Det betyder bara att hon inte är registrerad i Svenska Haflingerföreningen, inget annat.

Men hur ser hennes brännmärkning ut?

jag är lite osäker för jag ser den inte p.g.a vinterpälsen men har för
mig att det är en hästsko och sen typ som blommor innuti skon eller
vad man ska säga. skulle gissa på att det är edelweiss kanske.

Liknande trådar

P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 781
A
Ekonomi & Juridik För fem år sedan tog vi en vbltravare på foder. Det var hans dåvarande fodervärdar som visade honom i och med att han redan då var ca 20...
Svar
15
· Visningar
3 074
Senast: Arrabella
·
Ekonomi & Juridik Hej! För cirka 5 månader sedan sålde jag en utav mina hästar till en tjej. Vi skrev ett avtal (Deckermans färdiga sådana) där vi fick...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
23 459
M
  • Låst
Ekonomi & Juridik Hejsan. För tre månader sen skrev jag på ett fodervärds avtal där ja skulle få ha hand om ett varmblod som för det första är...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 375
Senast: Marie_Ozzy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar