Häst transport olyckor..

M

MagdaT

Har nyss varit med om en olycka med hästtransporten (åkte i diket) . Hästarna var ordentligt rädda men blev som tur var inte skadade. Har ni varit med om en olycka? Några tips på hur man undviker dem? :confused:

Sv: Häst transport olyckor..

Vi tappade hjulet en gång när vi var ute och åkte. Kom i typ 80 och helt plötsligt börjar det kärnga, låta massor och så ser vi hjulet i backspegeln! Det var riktigt otäckt och vi fick stanna efter vägen och vänta på att en från stallet kom med en annan transport så vi kunde lasta om hästarna.

När han kom så fick vi hjälp av en taxichaufför med att att stoppa trafiken så vi kunde lasta om hästarna, *peppar peppar* så gick de rakt in i det andra släpet.. Har aldrig kört min häst i enaxlat släp efter det, kan tyckas lite nojjigt men så är det.. :smirk:

Sv: Häst transport olyckor..

Håller sig på vägen :)

Nej, men det är väl till att ha koll på sakerna, att allt fungerar, är stängt och sitter som det ska, dubbade däck etc..
Ta det lugnt, hålla koncentrationen uppe, anpassa sig till väglaget och låta bli att köra när det är halv- eller heltaskiga förhållanden.

Jag höll på att kasa ner för en slänt på stenestads hästklinik med kompisens nya släp (80 000kr). Tur att jag hade deras fyrdjulsdrivna bil också....
Skulle hålla undan för några som höll på att lasta en häst. Det var snö och jag kom för långt ut. Som tur är hände ingenting (Tack gode gud!).
Dålig koncentration/uppmärksamhet handlade det om då.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
567
Senast: tara
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 174
Senast: Ridinglady
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 802
Senast: Svartkatt
·
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 879
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar