Häst sparkad på bakdelen/höft

JessicaM

Trådstartare
Hon haltar inte men hon går inte helt rent på högra bakbenet. Nästan direkt efter det hade hänt så tog jag ut henne och gick i snön så hon inte skulle bli mer stel etc (fick rådet av kunnigt folk).

Finns det något mer jag ska göra eller borde tänka på??

Sv: Häst sparkad på bakdelen/höft

Jag skulle fortsätta hålla henne i rörelse. Dvs. låt henne gå i hage så mycket som möjligt, ingen "boxvila", och ut och promenera. Är det svullet? Det har inte blivit något sår? Kontakta vet. om det inte går över. Hellre en gång extra än en gång för lite.

Jag skulle fortsätta hålla henne i rörelse. Dvs. låt henne gå i hage så mycket som möjligt, ingen "boxvila", och ut och promenera. Är det svullet? Det har inte blivit något sår? Kontakta vet. om det inte går över. Hellre en gång extra än en gång för lite.

Det blev inget sår och det var inte svullet förut men det räknar jag nästan med att det blir lite grann, eller?

Ja, kan tänka mig att det blir svullet. Avvakta och kontakta vet. om det inte går över.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 257
Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 418
Senast: Zetly
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 472
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 144
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2