Häst som släpar bakbenen?

silverblom

Trådstartare
Någon som har några bra träningstips till en häst som går och släpar bakbenen efter sig?

Antar att dessa behöver stärkas upp.

Svårt att säga men vill du ha lite mer aktivitet är bommar aldrig fel eller övningar för att stärka.

Bommar/cavaletti i skritt, trav och galopp. Korta och länga stegen i alla gångarter, tempoväxlingar.

Ut och skritta i terrängen. Då kommer de flesta hästar på att dom ska lyfta tassarna. Dessutom brukar unghästar tycka det är kul och trampa på av bara farten. perfekt igångsättning.

Någon som har några bra träningstips till en häst som går och släpar bakbenen efter sig?

Antar att dessa behöver stärkas upp.

Helt omöjligt att veta vad som avses med "går och släpar bakbenen efter sig" :confused:
Hur ska man kunna svara på ett vettigt sätt utifrån den beskrivningen ?

•Vad menas med "går och släpar"?
•Vad är hästens och ryttarens nivå/status ?
•Vad är omständigheterna som föranleder frågan ?
•Är hästen frisk och fräsch ?

Osv osv .. :confused:

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en häst som blir väldigt stressad när hon står inne i lastbilen. Hon är klaustrofobisk och har trauma från transport i släp hos...
Svar
18
· Visningar
703
Senast: Amha
·
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre...
2
Svar
33
· Visningar
1 662
Senast: Murray
·
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 605
Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 000
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka