N
NathalieG
Som rubriken lyder, min häst är varm i kotorna på alla ben. Lika varm på alla ben, ingen svullnad eller puls (ingen feber heller). Inte halt utan rör sig lika fräscht som vanligt. Jag upptäckte det imorse vid utsläppet och blev riktigt orolig, han hade en vilodag igår och har innan dess inte blivit riden särskilt mycket, så jag förstår inte alls vad det beror på. Värmen fanns kvar ikväll och var varken mer eller mindre, trots lång hagvistelse.
Någon som har någon aning om vad värmen kan bero på? Ska jag vara orolig? Ser direkt värsta tänkbara scenario framför mig, att det skulle kunna vara kotledsinflammation eller liknande på G, men varför skulle det då komma över en natt och dessutom på alla ben? Har kylt ned benen ordentligt och ska ringa veterinären imorgon, men det skadar inte att få höra vad ni andra har för erfarenheter.
Någon som har någon aning om vad värmen kan bero på? Ska jag vara orolig? Ser direkt värsta tänkbara scenario framför mig, att det skulle kunna vara kotledsinflammation eller liknande på G, men varför skulle det då komma över en natt och dessutom på alla ben? Har kylt ned benen ordentligt och ska ringa veterinären imorgon, men det skadar inte att få höra vad ni andra har för erfarenheter.