SvartaHingsten2003
Trådstartare
Min hingst totalvägrar äta mineraler. Att blanda det i kli också men han sorterar bort det. Vad ska jag göra?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Miner blå finns väl både som "grus" och som pellets, så vilken är det han inte äter?
Sen "har jag hört" att hästar som inte äter upp mineralerna inte behöver dem. Det kan stämma på min för vi bytte grovfoder i samma veva som hon slutade äta mineralerna. Men det känns dumt att chansa
Det enda man har kunnat bevisa att hästar själva kan reglera och känna brist av är salt.
Min fröken ville inte heller äta mineralerna när jag gick tillbaka till granulaterna efter att haft pelletrerade ett tag.
Jag blötte krafften och lät den stå ett tag och när den svällt så hade jag i mineralerna. Då fick hon i sig det mesta i alla fall!
Sen "har jag hört" att hästar som inte äter upp mineralerna inte behöver dem. Det kan stämma på min för vi bytte grovfoder i samma veva som hon slutade äta mineralerna. Men det känns dumt att chansa.
Och hur har du gjort med pelletsen?
Det är ganska omöjligt att sortera ut totalt uppblötta pelletsmineraler som blandats ut ordentligt i något fuktigt foder, så har du testat det? Eller äter han inte fodret alls då?
Och hur har du gjort med pelletsen?
Det är ganska omöjligt att sortera ut totalt uppblötta pelletsmineraler som blandats ut ordentligt i något fuktigt foder, så har du testat det? Eller äter han inte fodret alls då?