Häst som "flippar" med huvudet...

Sv: Häst som "flippar" med huvudet...

*torkar svetten ur pannan*
där gjorde du en förvirrad Linda orolig ett tag... har nog suttit för länge vid datorn idag... :crazy:
läste nämligen ditt näst sista inlägg som om det var från igår (nej jag har inte koll på datumen... försökte visserligen lura i dom i stallet att det var den 20:e igår men det KAN ju faktiskt varit den 12:e... :o ) och hästen gick ju på banan idag, dagen efter V75 i mina ögon! :eek: börjarde undra vart lördagen tog vägen + om jag verkligen skulle behöva jobba imorgon... sen funderade jag på om jag inte snart skulle behöva åka till stallet då jag och en kompis ska rida SÖNDAG klockan 13...
nädå, inte alls förvirrad... :o :D
Kul förresten att det verkade bättre med bettet! Vi använder dom flitigt, särskilt i motionskörningen, på jobbet.

PiperGarden skrev:
*torkar svetten ur pannan*
där gjorde du en förvirrad Linda orolig ett tag... har nog suttit för länge vid datorn idag... :crazy:
läste nämligen ditt näst sista inlägg som om det var från igår (nej jag har inte koll på datumen... försökte visserligen lura i dom i stallet att det var den 20:e igår men det KAN ju faktiskt varit den 12:e... :o ) och hästen gick ju på banan idag, dagen efter V75 i mina ögon! :eek: börjarde undra vart lördagen tog vägen + om jag verkligen skulle behöva jobba imorgon... sen funderade jag på om jag inte snart skulle behöva åka till stallet då jag och en kompis ska rida SÖNDAG klockan 13...
nädå, inte alls förvirrad... :o :D
Kul förresten att det verkade bättre med bettet! Vi använder dom flitigt, särskilt i motionskörningen, på jobbet.

Vad då snurrig??? ;) Vart tog den 19:e vägen då??? :angel:

Dagens jobb var även positivt även i annan bemärkelse så det blir förmodligen "sista chansen nr. 3" för den här hästen ändå, ett ben i varje hörn och temposänkningar gick strålande!? Det har hon aldrig klarat på vettigt sätt förr? Jag fattar inte vad som hänt med henne, förut funkade hon inte alls och vi var inne på nerver i kläm och allt möjligt...??? :eek: :crazy:
Men det är väl bara att be en bön och försöka hitta rätt träningsmetod för henne? :o

/// ghost

19:e? äsch, det finns så många ändå, så man behöver väl inte använda ALLA??!! datum och dagar är väl inte riktigt min starka sida... :angel: Brukar alltid ligga en dag före och varje vecka blir jag lika besviken när jag kommer på att det är torsdag och inte fredag... :o Fast förra veckan var värst, då ville jag byta till bara innetäckena på måndagen på hästarna som skulle in till banan på onsdagmorgonen, packa skulle oxå göras, dom SKULLE åka till Åby på onsdagen (tyckte jag på tisdagen) och torsdagen VAR helt enkelt fredag, ville bla höa dubbelt! :rofl:
kul att pållen börjar funka! Hoppas det inte var en engångsföteelse!

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Det får tiden utvisa, för oss som lever i realtid... :p

Det lär nog dyka upp i nån tråd om det går bra. :idea:

/// ghost

men jag som lever i framtiden kan ju säga att det kommer gå bra! :banana: :bump:
Fast idag känns det ändå lite som lördagkväll, tror inte jag åker till jobbet imorrn... :p

Bettet blev verkligen en jackpot, man tror knappt att det är samma häst att köra även om hon flippar när hon är ivrig...

Även om det inte funkar med hennes kropp är det säkert ett bra bett att ha i samlingen... :)

/// ghost

Uppdatering då..... ;) (Alla har gått hem :cry: )

Fröken Häst är jättetrevlig på sitt bett, och på banan är hon väldigt mjuk och reglerbar med det här bettet. Jag har fortfarande inte testat att köra henne tillsammans med andra hästar men det är en betydlig skillnad mot "förr". :idea:

Hemma är hon inte alls lika samarbetsvillig, speciellt inte i skritt då hon för tillfället kastar huvudet upp och ner och gärna drar till med lite framfotahopp också om hon inte får trava. Jag hoppas att det beror på de där små flygande kräken för det är absolut värst där de är många... :crazy:

Som ni antagligen förstår har jag inte fått något större stopp denna gången förutom ett rätt fult tramp och så att "lilla" damen klöv sitt ögonlock för lite drygt en månad sedan så att vi fick ta en tripp på 20 mil en natt för att sy ihop henne. :eek:

(Men solros tålamod tröt ju för flera månader sen :D ;) )

/// ghost

kul att det funkar bra!
ja, blinningarna är hemska, hos oss går det knappt att skritta...
skönt att man har en häst som inte sysslar med såna skitsaker som att skada sig...

En uppdatering IGEN... :eek:

Hästen är kvar :o Men problemet är BORTA! :)

973d6832.jpg

Visserligen ingen travbild, men så där gjorde hon!

Bettet gjorde att hon blev reglerbar trots sitt beteende men flippadet har gått lite fram och tillbaka. Nu har jag bytt klinik och har via den kliniken hamnat hos en alternativare som hittade felet och löste problemet på en behandling! :bow:
Nu är det bara framtiden som kan utvisa om hennes problem är lösta.

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 980
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 772
Hästhantering Har ni med hästar som blir som förbytta under pälsbytet vinter/sommarpäls? Min häst har i samband med pälssättningen o fällningen för...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
6 821
Senast: MiniLi
·
Ridning Hej! Jag måste få all hjälp jag kan få just nu. Jag blev medryttare på en jätte fin 7 åring för snart 3 månader sedan. Problemet är bara...
2
Svar
26
· Visningar
2 976
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp