häst som ej kommer

J

jojjogalopp

En av våra VBL;sto som alltid har kommit när vi ropar på henne,hon har stått ett bra tag nu från sommaren för en skada,
problemet är att hon kommer inte längre när vi ropar på henne jag får gå och hämta henne hon sticker inte då men jag har ju super stor hage.
Va ut på dagen och gav henne morötter jag tänkte att hon inte tror att jag tar in henne varge gång ja hon tog ju moroten och sa typ BLÅST,
vi ska nu börja sätta i gång henne men det är inte kul o hämta henne jämt,
frågan är har ni hafft eller har någon detta problemet hur har ni löst det.:confused:

Sv: häst som ej kommer

Jag hade samma problem med min första ponny.
Men jag tog med mig en pall ut i hagen och satt och gjorde nånting helt annat, satt och fippla med min telefon och satt och sjöng. För att hon skulle höra mig, för hon blev ju så nyfiken så hon kunde ju inte låta bli att komma fram. och när hon kom fram så myste jag bara med henne och pussa och krama och berömmde henne nå grymt. Då var det ju mysigt när jag kom ut i hagen, jag gjorde så ungefär 4 gånger per dag då. Och när jag hämtade henne från hagen så gjorde jag alltid något nytt, jag lät henne stå och beta litegrann utanför hagen ibland och jag tog in henne och bara borsta i nån timme och sen släppte jag ut henne, och sen gick det en stund så gick jag ut igen och bara pussade och krama henne. Tillslut så gnäggade hon när jag kom ut i hagen och kom så glatt fram :).

Ursäkta för jag säger så här...
Det är verkligen jättesynd om dig... nästan mer än hälften av alla personer har det som dig nu.
ta med godis ut och jobba vidare precis som du gör, om det inte fungerar så får du övertala dig att det är bra att gå för motionens skull... (jag lurar lillasyrran att hämta hästen annars *asg*):rofl:

Är hon friskförklarad?
Är hon rörlig i hagen rent allmänt utöver det?

annars skulle jag säga att hästen inte känner sig fräsh och begränsar sin rörlighet pga. det. sett det med många skadade hästar.

hej alla som har skrivitt till mig,
först till miwhie jag försöker så offta jag hinner vara ute i hagen utan att bara ta in henne,jag blir galen i dag sprang hon bara i från mig,
till cissi_k det är inte synd om mig men man blir frustrerad av detta som det alldrig har hännt för ja motion i djup snö kan man få men inget kul en då.
sen till mackan ja hon är friskförklarad men vi gjorde inget test i huvudet hehe nej skoja bara,ja hon rör sig springer och leker med dem anndra verkar inte ha onnt någon stanns hon beter sig som en föl unge i hagen
finns det mer förklaringar så e jag tacksam för

Nu låter det som att det är en respekt fråga eftersom att hon sprang ifrån dig..
Ta med en kedja som du runt undersidan på grimman så när du tar ut henne från hagen skulle hon då börja kuta därifrån så är det bara för att dig att hålla i så blir det ju knappast skönt för henne. vilket skulle vara ganska bra, för då vet hon att det är inte värt att springa nästa gång. det är bara att jobba vidare :)

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 353
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 738
Senast: Mia_R
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 904
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Hej! Jag har flyttat till ett nytt stall. Stallet jag stod i fanns inga jourer mer än när stallägaren åkte iväg, då hjälptes vi alla...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 097
Senast: Skye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar