V
vinterstaden
har en häst som är rädd för lastbilar+cylister.. valiga bilar inge problem...Inte så att hon skenar iväg utan hon ta jätte skutt åt sidan mm Hur ska man gå vidare för att få bort denna rädsla?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Genom att träna, träna, träna
Få henne att inse att de inte är farliga. Känner du nån som har en lastbil som ni kan träna med? Cykel är säkert inga större problem att få tag på :smirk:
Öva tills hon inte ens viftar på ett öra när de åker förbi
precis de jag gör min son cyklar när vi är ute m,m men hon är otroligt tittig m,m men man få ge de tid som sagt... Jag är ju själv lugn på alla de vis försöker pratat med henne m,m..... Hon ha ej vart rädd förut men de kom en lastbil i våras körde på 70 väg säkert 90 smal väg saktade ej in var någe som lät från lastbilen just när den kom brevi oss tog hon ett jätte skutt åt sidan livrädd... sen när jag kom hem såg att att hon också fått sår nedanför sitt ena öga säkert en kvist eller någe... Men som sagt man få träna vidare
Jag blir så förbannad när de inte begriper att sakta in när de passerar en häst Synd när sånt händer och hästen blir skrämd o gör illa sig, för sen är det som sagt ett jäkla jobb innan den får tillbaka förtroendet... Har själv en häst som får mindre hjärtattacker för både det ena och det andra, även om det har blivit mycket bättre sen jag skaffade henne genom ihärdig träning :smirk:
Men du är en bit på vägen, bara att kämpa vidare!